Careful Iowa och Jaguar Mail

FT_ryttare

Trådstartare
Är det någon som har lite info om dessa tre herrar ?
Vad dom har gett för avkommor,storlek på avkommorna, vilka ston dom passar , mödernet. Allt ni kan komma på.

jag har funderingar på att betäcka mitt connemarasto med någon av dessa tre, har mest varit inne på JM pga hans stora % fullblod men även de andra två har fullblod i sig.

Stoet har 3 jämna och bra gångarter , fin typ. Bedömd med 8 rakt igenom och diplomsto som 3 åring.
Tävlad LA hopp o dressyr (kunde ha gått högre men jag var inte så tuff på den tiden) samt Msv A fälttävlan.
Hon har lite hett temprament, inte så att hon gör nå dumheter eller tjurar ihop men känslig o lättgasad ;)
Hon har fått 2 föl hos oss som båda varit stora vid födsel, den äldsta,4år, är idag 153 så hennes avkommor blir stora trots D ponnystorlek på både sto och hingst.

Sv: Careful Iowa och Jaguar Mail

Tja Jaguar Mail har jag och flera med mig använt till ren fälttävlansavel

Jag har ridit både msv hoppning och dressyr på häst , fälttävlansbiten har jag lagt på hyllan då jag inte haft nån häst som passat.

Jag vill ha en hopphäst men bra rörelser är alltid bra . Framförallt vill jag ha en bra skalle på fölet, en trevlig individ som både jag och min mor kan ha glädje av i ridningen.
Sen kan vad som helst ploppa ut, en liten häst, en normalstor och även en ponny om generna bestämmer sej för de.

Men får man drömma så är de en hopphäst med trevliga ,lätta rörelser.

Ok

Jaguar Mail har jag sett en del 4åringar efter nu som både rör sig väldigt trevligt och hoppar bra.

Han har ju väldigt bra ridbarhet själv och föräldrar med höga meriter i både dressyr och hoppning.

Iowa känns för liten i mitt tycke.

Careful är också en jättefin hingst.

Så hade jag valt så hade det stått mellan JM och Careful. JM kanske överväger lite med tanke på sin storlek och fullblodsinslag med tanke på att ditt sto är connemara och fullblod/conn brukar bli fina korsningar

Visst var det så att du bor långt ifrån Flyinge så Roven inte är aktuell ?

Alla dina tre val är mycket fina hingstar ! Eftersom ni ska ha bebisen själva så gör det ju inget att både JM och Careful har haft massor av ston...

ja jag har långt till flyinge.

JM har jag sett live men inte careful.

Careful har jag bara sett film på och gillar hans språng.
Gillar även contenderblodet.
någon som vet nått om carefuls möderne?

Är de någon som vet hur JM och Careful ser ut i benen , vad har dom för betyg ?

JM =" Tät och tåvid höger fram".
Careful =" Lindrigt paralellförskjuten och tåtrång fram".

japp, jag har!:) endast ett fåtal men dom är större än Iowa själv 165-180 cm är avkommorna jag sett, har ridit en som var mkt trevlig, orädd bra gångarter ngt "krallig" fick hoppdiplom som 3-åring!

Jag har iaf sett en, såg den som 3 åring, är 4 i år.
Ganska liten och väldigt energisk, energi som pös ut genom öronen o älskade att hoppa.

Dock var den ganska okoncentrerad de gånger jag såg den så kan inte säga så mkt om rörelserna.

Jag har en med fullblodsmamma.
Hon är inte så stor måste erkännas, men mamman var inte heller så stor. Blir nog ca 162-163 när hon är färdig. Hon fick 9-9 på 3-årstestet i fjol och är alltså 4 år nu. I och med diplomet så fick hon stimulanspaketet och är nu högdräktig med VDL Empire och beräknas föla 9/5.
Hon var jättesnäll att rida in och har bra rörelser med ett väldigt tryck i bakbenen. Ädel och fin i modellen och väldigt snäll och tillgiven att ha med att göra. Kort sagt är jag väldigt nöjd med henne!

Jag puttar upp denna fråga, för jag är också intresserad av att veta mer kring Carefuls möderne.

Jag puttar upp denna fråga, för jag är också intresserad av att veta mer kring Carefuls möderne.

Bra fråga!! Kanske ägarna känner till det?

Liknande trådar

Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 616
Senast: Fredag
·
Avel Jag har funderingar på att betäcka vårt connemarasto med en halvblod eller fullblodshingst. Men skulle behöva lite tips och tankar...
2
Svar
24
· Visningar
3 673
Senast: FT_ryttare
·
  • Låst
Avel Användningsråd för årets nya hingstar 3-åringar: Coriall 1101 En hoppbegåvning med intressant hopphärstamning som även visat prov...
Svar
6
· Visningar
1 786
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka