Sv: cardento

har träffat ett väldigt trevligt sto efter han,lugn,snäll att hantera en riktig kelgris till häst.lättlärd. har hört att han ger bra avkommer.detta sto hade ett väldigt bra psyke.

Känner en 4-årig hingst efter Cardento, som kvalat till 4-årschampionatet i hoppning, ska även gå bruksprov i vinter om allt går enligt planerna. Han vann även treårschampionatet i hoppning förra året. Det är en av de trevligaste hästar jag har mött! :love:

Vi får se vad han ger mitt sto e dräktig med honom :)

Många många många bra deltagare och ett flertal segrare av 3-årstest, kvalitets, hoppchampionat osv.

/C

Klippt från Flyinges hemsida:

Vid semifinalen i Breeders för femåriga hopphästar på Flyinge 2003 var inte mindre än 21 av totalt 104 deltagande hästar efter Cardento. 14 nådde finalplats och det fantastiska stoet Carkenda blev femma.

Vi minns dottern Carkendas imponerande meritlista som treåring: 1:a gångarter och hoppning vid treårstest, 2:a gångarter och hoppning, ”Kungakannan”, Strömsholm. Carkenda segrade också i talangjakten i hoppning, Swede Horse, Flyinge där hon tillika blev reserv ”Best in Show”. Carkenda fortsatte sina framgångar fyra år gammal. Seger hoppning regional 4-årstest på Flyinge och direktbiljett till final i 4-årschampionat, där hon blev 6:a.

2002 års talangjakt i hoppning vanns av Classic Lady, återigen en Cardentodotter i topp! Vid talangjakten i hoppning 2003 var det Cardentohingsten Algots tur att vinna! Vid fyra-årschampionatet på Flyinge 2003 blev Cardentodöttrarna Flower Power och Calinou sexa resp. åtta i finalen.

I 4 års championatet som snart går av stapeln (Hoppning),
har Cardento flest antal inkvalade hästar.
Tycker att han är jättefin :love:

Sara Algotson har ju en lovande fälttävlans häst efter honom oxå.
Jag tror att den heter Carat...?

Anzzie skrev:
Sara Algotson har ju en lovande fälttävlans häst efter honom oxå.
Jag tror att den heter Carat...?

Stämmer alldeles utmärkt. Kommer säkert att bli bra, men inget direkt snygg att titta på. Vad som finns på mödernet kan jag tyvärr inte komma på.

shady skrev:
Stämmer alldeles utmärkt. Kommer säkert att bli bra, men inget direkt snygg att titta på. Vad som finns på mödernet kan jag tyvärr inte komma på.

Magica xx e:Billion xx

jag har sett rätt många cardento ute, men aldrig haft någon själv.

de flesta verkar vara väldigt stora, men det finns ett par 160-undantag.

överlag positiva och trevliga hästar som verkar kunna hoppa hur stort som helst. ibland har jag dock fått känslan av att han kanske nedärver sina kalla framben. vilket är lite tråkigt.

jag har iaf kolat på en cardento -rastell hingst nu .. fölunge..
väldigt fin i nyfiken av sej så jahoppas ja kan köpa dne ..

Hm på tal om Rastell...jag tror aldrig jag mött en avkomma direkt efter Rastell som inte har haft ett rejält humör...

Finns det trevliga Rastell hästar där ute?

känner ju inte det här stoet så bra..
men ägaren sa att hon var väldigt trevlig o en jäkel på o hoppa.. (innan hon blev avelssto) .
vet om entjej som lånade stoet o hon skulle aldeig behålla den om den varit knäpp..
så tror d finns åtminstone EN vettig avkomma.

skönt att höra...jag har bara träffat 3...alla 3 var ston och riktiga bitchar så att säga...ja du vet den typen som hugger i gallret så det smäller om det.Känner ju dock inte till mödernet - jo på en - och där är mamman jättesnäll dock.Två utav dem är väldigt uppkäftiga även ridmässigt och ifrågasätter allt.

Däremot var det mkt kapabla hästar så sett...men kräver sin ryttare.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Cardento kom till Sverige och Flyinge som femåring. Redan första säsongen betäckte han 130 ston, och numera finns nästan 1500 avkommor...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Fler som följer fölauktionerna hos SWB? Har själv inte hunnit att kolla in kollektionen i ännu mer än lite flyktigt men stammässigt ser...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 117
Senast: Rosett
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka