Cardento - Robin Z, pris?

Minusgraader

Trådstartare
Funderar på att köpa en 3-årig valack Cardento - Robin Z. Han är bara riden lite i skogen och löshoppad 1-2 gånger kanske.

Vad hade du gett för en sådan avkomma? Vad är ett rimligtpris?

Sv: Cardento - Robin Z, pris?

Det tycker jag beror väldigt mkt på mödernet samt vad detta har lämnat, modell på hästen, storlek, hoppförmåga etc..
Ett prestationsstarkt möderne= dyr häst! Iaf 100 000 och uppåt

En tre åring som löshoppar bra och rör sig bra samt har bra stam även på mammans sida tycker jag ett pris runt 100 000 kr.

Men det är ju väldigt svårt att sätta en prislapp på en häst man inte sett.

Lycka till

Inte mer än 100. Drömhästen har inget pris, visst. Men letar man kan man hitta likvärdiga hästar mycket billigare, jag jämför alltid i såna här frågor, även om det är individskillnad, för att iallafall få ett visst perspektiv..

Det är ju en väldigt vanlig stam så vad har mamman gjort. priset beror ju mycket på vad hästen visar upp och kan ligga allt mellan 50 000-150 000.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att...
2
Svar
30
· Visningar
2 270
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 453
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 092
Senast: Bison
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 416

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka