Cardento/Chapman vs. Carson Ask / Cor de la Bryére

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tashinajess
  • Startdatum Startdatum
Sv: Cardento/Chapman vs. Carson Ask / Cor de la Bryére

Albert, vad är det för ett namn på en så fin fölunge :rofl:

Jo jag vet, jag har haft mycket bryderier över det namnet och vad kallar man en liten guldklimp som heter Albert ? :)
Eller rättare sagt Albert A.

Min pappa och jag skämtade om att kalla honom Pralinen :banana: Då han är choklad brun utan tecken och jätte söt. :love:

Långa ben och ädel :bump: :bump: :bump:

Jisses vad Camaro-avkomman liknar min Camaro-avkomma i uppsynen!

Ali som min Camaro avkomma kallas, är verkligen helt underbar i temperamentet, hittills har han accepterat allt vi gjort med honom med glädje, även när han blev själv i stallet och var tvungen att gå ute i hagen utan någon kompis skötte han sig utmärkt och visade prov på sitt underbara lynne.
Också börjar han bli riktigt snygg :love: :love: :love:

:D Pralinen var väldigt gulligt namn!
Min Carsonavkomma kallades Bubben när han var jätteliten och det är svårt att vänja sig av med att kalla honom det nu trots att det är fånigaste namnet jag hört! :D

:rofl: ha ha, jag vet, Jag skulle inte vilja höra en bandad inspelning av mig själv när jag är i stallet med mina små raringar.
Det är diverse "puttinutt" ord kommer ur min mun, "pralinen" var väll ett av dom :D

Sitter här och läser ett gammalt inlägg och känner att jag måste svara.Jodå en hel del av Chapmans avkommor hoppar faktiskt rätt bra och själv gjorde han ett bra bruksprov inte bara vad det gäller gångarterna utan även på hoppningen,på löshoppningen kanske det inte gick så lysande men på den uppsuttna hade han 9/10 och första gången han visades hade han 8/8 i både i lös och uppsutten hoppning.Det är bra för att vara en gångarts hingst.Vad det gäller hans temprament så är det inte så mycket att tillägga,han var känd för att vara svår och många av hans avkommor är kanske inte så lätta. Jag har själv ett sto e. Chapman-Abbe-Caracas-Corso och hon har inte varit lätt alla gånger.Som tur är så har ingen av hennes avkommor blivit så-visst dom har haft humör men de har inte fått sina mammas istadighet. Stoet är dessutom AB-premierat med prestationsdiplom i hoppning. I år ska hon betäckas med Herzensdieb som jag tror kommer att bli bra på henne,hon behöver en hingst som lättar upp och förädlar. :smirk:

Spännande, nu blev det så att jag köpte Carson Ask -Cor dela Bryére fölisen. Och han har visat sig ha massor av temperament och egen vilja, en riktig tuffing. ;)

Vill bara säga att jag tycker mycket om Carson Ask, det är en av de hingstar jag kan tänka mig att betäcka med.Cardento tillhör däremot inte mina favoriter,jag vet han har förärvt sig bra, men det sa helt enkelt inte klick. Lycka till med din fölis.
Och du gulla du med din pralin, jag gullar lite med min ibland också, fast min är ett litet sto e.Quite Easy-Chapman som jag förståss tycker är jättefin.

Gammal tråd, hade missat ditt inlägg, nu är det så att jag skaffat mig en Cardento också :D

CArdento - Artist. en häst med spännande stam och som jag är lite nervös för att rida in nu i vinter.

han har mycket bockningar för sig och är lätt bak, han är också väldigt känslig för hastiga rörelser och reagerar gärna innan han funderar :smirk:

Plus att han är färdig i kroppen och stark, huu vilka luftturer det kommer bli.

Och så verkar han rätt bakrädd, sådana hästar är inte rolig att rida in, dom brukar vara jätte känsliga för vikterna och om du kommer ur balans.

Men det kommer säkert att bli en kanon fin häst :banana:

spännande! Du har inget kort på cardento- artist avkomman?

*raderat*
------------------

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka