Cardento/Chapman vs. Carson Ask / Cor de la Bryére

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tashinajess
  • Startdatum Startdatum
Sv: Cardento/Chapman vs. Carson Ask / Cor de la Bryére

Såg att det var Ceylon på den e Chapman.

Nu tittade jag på bilderna. Jag hade valt den e Carson! :love:

Är det så att skimmels om är Cardento avkomman och det bara är halsen du hänger upp dig på. Så säger jag vänta bara den kommer. Har hittills inte sett en enda häst med Chapman i som inte har en snygg hals. Finns säker men jag har inte sett någon

Jag hade valt den efter Carson Ask. Cardento-Chapman-Ceylon låter som en stadig herre, och eventuellt med en rejäl dos humör också.

Håller med Cyllene! Skulle också valt Carson Ask / Corde - utan tvekan. För det första tilltalar den mig mer men sedan är jag inte så förtjust i Chapman och Cardento må vara Elit men jag vet inte riktigt.

Om du vill kan du lägga ut Carson Ask fölisens mammas (och ev mormors namn) så kan jag kolla upp om jag kanske har något resultat på avkommorna. Kanske bättre att PMa namnen iofs....

Mvh / Fia

Den bruna tilltalar mig mest både utseendemässigt och stam som hopphäst.

Är båda två visade, vad fick de för poäng i sådana fall?

Jag håller med er som "röstar" på Carson Ask, jättefin fölunge med intressant stam! Du måste berätta vilken det blev!

Pappan är ju som sagt Carson ask e-Equst Carnute ue-carentino

Stoet e- Cor de la Bryére ue-Landmeister ( som jag inte vet ngt om) ngn som vet?

Nu är det brottom att bestämma sig om inte annat, för att inte vara taskig mot hon som har Cardento avkomman ?? :confused:

46 poäng klass ett totalt på båda, samma poäng

cardento fölisen fick 8 på typ och 778 på gångarter

Carson Ask fick också 8 på typ. och 788 på gång enl uppfödaren

Hittade att Landmeister är e. Liguster u. Gordia -Landsturm-Roman

Gordia kommer ur holsteiner stofamilj 776 som har lämnat hingstar som Calvados I och II, Cortino I och II, Lord Incipit, Captain Incipit, Lauritz J, Rossini, Acorado, Lordanos, Ramirado Contiki, Toledo och Ramiro som finns i stammen hos många hopphästar och hingstar.

Jag är ingen expert på tyska stammar, men känner igen en del namn där inom hoppsporten.

Hon har lämnat avkomma med placering i 155 hoppning. Har PM at dig!

Mvh / Fia

Jag tycker självklart att du ska ta carson/corde, hade jag gjort utan att tveka, men mest bara för att jag gillar den stammen.. :love:

Den bruna. Ser trevligare ut på bilderna och gillar stammen :).

Carson Ask avkomman ... Klockrent !

Visste visserligen inte ens att chapman avkommor hoppade :angel:
Men som sagt om det är samma pengar mm så som sagt klockrent Carson Ask - Cor de la Bryere !

Japp det verkar som om det blir den e-Carson Ask, delvis pga upplysningar om Chapman som inte var så uppmuntrande och delvis för era ord om Carson Ask avkomman, den ahr en bätttre överlinje oxå.

Plus att mamma alltid älskad Cor de la Bryére :love:

Jag hör av mig igen så fort jag fått hem honom om han går igenom vet besiktningen

:bump:

skriv gärna mer om det finns fler upplysningar att få

:bow:

Jag hade lätt tagit den bruna :)

jag har en 05a e carson o de påminner om varandra, även blicken som är lugn men nyfiken.

Varför finns inga bevis på Corde-stoets avkommor? Är de inte födda i Sverige el? En annan viktig sak är ju mammornas temperament, och hur stor häst du vill ha. Hur stora är stona? Jag skulle utan tvekan välja Carsonfölet, trots att den inte har världens vackraste huvud. Men jag är kanske lite partisk, har en själv som är helt underbar. Snygg, lätthanterlig, nyfiken, orädd o hoppar kanonbra. Som flera tidigare så är jag inte heller ngt fan av Cardento el Chapman.

Vilken det än blir så Lycka Till!

Hej, Nu är Carson Ask fölungen vet besiktigad och ska snarast möjligt transporteras hem till mig.

Anledningen till att jag inte hittar några resultat på henne är antagligen för att detta är hennes enda föl i sverige.

Men jag har fått jätte bra hjälp härifrån av folk som har tillgång till information, vilket jag är jätte tacksam för :banana:

Pm:a gärna mig om ni har mer info om stoet eller om Carson Ask,avel är ju jätte spännande.

Du har absolut rätt stoet är jätte viktigt framförallt temperamentet eftersom det är hon som har hand om och uppfostrar fölet dess första tid.

För att uppliva denna tråd, Jag har nu fått hem Albert, och han är en alldeles förtjusande liten häst.

Alldeles brun med svarta ben och man och svans.
Ser ut att bli högställd och ädel. är jätte nöjd med honom, en riktig tuffing. :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka