Cardento/Chapman vs. Carson Ask / Cor de la Bryére

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tashinajess
  • Startdatum Startdatum
T

tashinajess

Kollar på två mkt fina fölisar, båda har lika poäng på fölvisning klass 1.
Båda snygga och rör sig bra, en av dom har lite mera nacke Carson Ask / Cor de al Bryére fölisen.
Men den vet jag lite mindre om än Cardento avkomman.

Enl uppgift har stoet e Cor de la Bryére aldrig tävlat men har avkommor i svår hoppning enl uppfödare, (bevis finns ej:confused:
Däremot har Chapman stoet gått 140 hoppning, samt att hon har chapman Ceylon bakom sig och dom har lämnat mycket hästar som rör sig bra, och nya stjärnskottet Madick är ju av Ceylon blod :)

Carson Ask är ju också en framtida stjärna, och mkt snygg fölisen är nästan en kopia av honom, och ff är ju Equest Carnute och det är mammas favorit :rofl:

Vad tror ni mest på, jag är kluven.

Vilken stam är mest inressant, vilken tror ni på??? Spännande :bump:

Sv: Cardento/Chapman vs. Carson Ask / Cor de la Bryére

Rent stammässigt så skulle jag välja Carson Ask / Cor de al Bryére.

Men jag är nog partisk, är inget fan av varken Cardento eller Chapman. :angel:

jo den är ju mer internationell, men på ASVH lutade dom åt att cardento var säkrast på att förvärva sig. hmm jag blir mer och mer splittrad, allt fler tycker att Carson Ask avkomman är finare, men jag har ju gillat Cardento avkomman... ?

Jag har ju inte sett någon av dem så utan det hade jag nog gått på ASVH:s linje och valt den efter Cardento - Chapman. Om inte annat så har ju stoet där visat vad hon själv går för.

Jag ska genast försöka få en bilder, att jag inte tänkte på det.

jag skulle välja carson ask-corde för ja gillar verkligen inte chapman.
däremot gillar jag cardento o har själv en sån.

Carson askfölungen ..tror ja en kompis tittat på oxå :p

Här kommer bilder på hästarna, den bruna är e-Carson Ask ue-Cor de la Bryére . Och skimmeln är e-Cardento ue-Chapman

Ge mig massor av åsikter och erfarenheter. För jag måste bestämma mig mkt snart annars blir en av dom såld till en annan spekulant. :eek: http://i126.photobucket.com/albums/p112/tashinajess/albert2.jpg[URL="http://i126.photobucket.com/albums/p112/tashinajess/calle5.jpg"][URL="http://i126.photobucket.com/albums/p112/tashinajess/calle2.jpg"]http://i126.photobucket.com/albums/p112/tashinajess/albert1.jpg[/URL][/URL]

Nu har jag tittat på bilderna och då hade jag valt skimmeln, vem det nu är av dem.

jaså, berätta gärna vad tyckte hon är hon spekulant eller gillade hon honom inte?

Jag tycker den bruna. Inte världen vackraste huvud men mycket bättre halsansättning än skimmeln.

Ska du använda den till hoppning i framtiden?

Har du ingen bättre bild? Verkar stå lite konstigt (böjd) och ser mest ut som en ponny.

Ja det sk abli hopphäst, men det är ju ändå trevligt med lite gång och hållning, men Cardento avkomman har bra halsansättning men halsen är lite kort och Carson Ask avkomman har mera nacke och kommer säkert att få en trevligare "hållning", men som sagt det är ju hopphäst jag ska ha, men även jag gillar Carson Ask avkommans överlinje

Jag menade på din egen ett åring?
Skimmeln har jag ju redan valt, om den ska bli ridhäst med hoppinriktning och det var jag som skulle köpa. Vem av dem är det som är skimmel?

Kan lova dig att skimmeln är Cardentoavkomman, de ser tydligen sxakt likadana ut allihopa i den åldern ;)

jag gissar oxå på att skimmeln är cardento.
inte för att min såg ut så ... min var mkt grövre men därmeot är halsen likadan..

TS
Gillar den bruna bäst tror jag. Fast båda ser trevliga ut.

den spek. ja känner till skulle få film på fölen , har inte kollat med henne om hon fått den ännu.

Jag hade valt Carson - Corde klockrent. Utan tvekan.

Cordes förärvning behöver ju inte diskuteras. Carson Ask mer oprävad men de avkommor som finns verkar bli bra!

Vad är det i tredje led?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka