Caranto ox eller Parant???

Horsen

Trådstartare
Någon som vet NÅT om de hästarna?? På min ridskola står det en gentleman som är 19 år E:Parant UE:Caranto ox. Han är Arabkorsning med ardenner i sig, men jag vet inte om Parant är ardennern. Jag skulle vilja stamforska på honom men det lär bli ganska svårt med tanke på den "ras" han är :smirk: Skulle bli JÄTTEGLAD om någon bara nämnde något om de här hästarna, var för ras Parant är, när de föddes osv. Killens namn själv är Young Rebel AKA Jojo, guldfux med bläs och vit halvstrumpa/kota vänster bak, ungefär 165 hög :love: :love:

//Horsen

Sv: Caranto ox eller Parant???

Sökte efter Caranto, och hittade en skimmelhingst född 1966, imp. till Sverige från England 1968. FA 168/68
e Manto GB (Blue Domino GB x Mifaria GB)
u Comforts Caravel GB (Indian Magic GB x Extra Special GB)
I stamboken står han under Asta Ohlsson, Hammarshus stuteri (där även hästar som Samba, Cleone och Noureena finns listade).

Det fanns en halvblodshingst vid namn Parant som verkade i aveln 1984, kan det vara han som är fadern?. Han var i alla fall mörkbrun, född 1971 och dog 1991 och var e: Ciceron 456-Pompe 401-Ullman 246. Han ägdes av Agneta Sjögren-Fredriksson i Stenhamra vid den tiden.

hade ett rätt fint sto e: Parant-Ganesco för många år sen.. Parant är en hbl hingst ja...Stoet var fux m sned bläs fö..

Jag hittade Young Rebel i tävlingsregistret och där är han registrerad som svenskt halvblod, född 1985 e Parant u Goblin ue Caranto.

tack tack tack tack tack tack tack TACK snälla för att ni tog er tid att söka!!Jag hittade själv inget på Google...Nu kan älsklingens namnskylt göras färdig =D :bow::bow::bow:

Det är inte google du ska leta på när du söker stammar, utan sidan jag hänvisade till! Den är bäst :bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka