Sv: Capriano 1205
Har inte sett honom live, bara på de videos som ligger ute dels från hans bedömning i Tyskland samt den film där Stina Lilje tävlar honom.
På hoppfilmen blev jag lite besviken då jag hade hoppats på lite mer "wow", MEN däremot hade vi två avkommor i stallet som jag stod i (varav en är min) som jag tycker blev väldigt bra så här långt.
Den första är efter Capriano - Hip Hop (finns flera bilder på hemsidan). Hon är riktigt snygg och rör sig väldigt trevligt. Verkar bli ganska "elegant". Tuff och frammåt i psyket och väldigt cool. Den där blir nog bra.
Min är efter Capriano - Davignon. Hon rör sig också (4 månader nu) väldigt trevligt. Är tuff, social, framåt och trygg. Hon kommer nog bli lite bitigare (mamman kallas inte för inte den röda finlandsfärjan) och stor. (Jag som väljer små hingstar i förhoppningen avkommor runt 1.60, men i det här fallet spricker det garanterat.) Hon hoppar runt över stock och sten i hagen och verkar rätt naturligt spänstig.
Har tyvärr inga nytagna bilder på min, bara från när hon är föl. Hon är som sagt var lite bitigare nu.
Mamma häst som referens. Dräktig på bilden. (Sorry för den dåliga bilden, men det var vad som fanns på datorn på jobbet).
Som resultatet ser ut så här långt skulle jag gott kunna tänka mig att använda honom igen på stoet om jag ville ha en sporthäst.