Ca/Mg kvoten

Z

zazzabella

Gör det något om Ca/Mg kvoten hamnar under 2,7, även om behoven är täckta gott och väl?

Tack för svar!!
mvh bella :)
 
Sv: Ca/Mg kvoten

Är det ingen som vet??!..

mvh bella :)
 
Sv: Ca/Mg kvoten

Det är nog ingen panik med det i alla fall. Åsikterna ang Ca/Mg-kvoten går isär lite, vissa tycker den är viktig andra säger att det inte är så noga så länge behoven är täckta.

Jag har för mig att jag läst någonstans att C Planck har gått ifrån kvoten för att den krånglade till uträknandet av foderstaten mer än den hjälpte hästen.

Du får helt enkelt gå på det du tror på.

mvh Jessica
 
Sv: Ca/Mg kvoten

Aha, okej. Då vet jag, tack för svaret! :)

mvh bella :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
558
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Ger sedan en tid tillbaka extra magnesium för att testa vad som händer om jag justerar upp kvoten mg-ca. Har köpt Trikems magneisum och...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 397
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 378
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
730
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp