C-ponny blir D-ponny??

C

Carolinew

Satt och funderade på en sak... gränsen mellan C- och D-ponny i Sverige går ju vid 140 cm, men 138 utomlands. Om man då har en som är 139 cm och tävlar i Sverige som C-ponny, måste man tävla som D-ponny internationellt då? Kan man liksom byta mellan att tävla C och D på samma ponny? :confused:

Sv: C-ponny blir D-ponny??

jag har fått för mig att de ändrat det där. att det numera är 140 cm som gäller för c-ponny. eller har jag fel?

borde ju gå eftersom Jolly roger var med på EM i fälttävlan ( kat d) men vann SM som kat. C .
Detta var under samma säsong och han gick em kvalen som D ponny , men var alltså C ponny.

men på nm osv har det ju varit med c-ponnyer som varit över 140 cm, pratar hoppning nu!
så jag har fått för mig att det är borta, men inte säker. i norden iaf

Det där med att dom räknar till 138 utomlands hade jag ingen aning om;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Vi letar C-ponny till vår dotter och har hittat en intressant 4-åring som är 139 cm, men hur stor är risken att en 4-årig welsh (valack)...
Svar
8
· Visningar
1 369
Senast: Raderad medlem 149524
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
529
Senast: Mli
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 038
Senast: Roheryn
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
984
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar