C-ponny blir D-ponny??

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Carolinew
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 208
C

Carolinew

Satt och funderade på en sak... gränsen mellan C- och D-ponny i Sverige går ju vid 140 cm, men 138 utomlands. Om man då har en som är 139 cm och tävlar i Sverige som C-ponny, måste man tävla som D-ponny internationellt då? Kan man liksom byta mellan att tävla C och D på samma ponny? :confused:

Sv: C-ponny blir D-ponny??

jag har fått för mig att de ändrat det där. att det numera är 140 cm som gäller för c-ponny. eller har jag fel?

borde ju gå eftersom Jolly roger var med på EM i fälttävlan ( kat d) men vann SM som kat. C .
Detta var under samma säsong och han gick em kvalen som D ponny , men var alltså C ponny.

men på nm osv har det ju varit med c-ponnyer som varit över 140 cm, pratar hoppning nu!
så jag har fått för mig att det är borta, men inte säker. i norden iaf

Det där med att dom räknar till 138 utomlands hade jag ingen aning om;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 554
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Vi letar C-ponny till vår dotter och har hittat en intressant 4-åring som är 139 cm, men hur stor är risken att en 4-årig welsh (valack)...
Svar
8
· Visningar
1 391
Senast: Raderad medlem 149524
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
978
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 385
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka