C-klass, b-klass... Va?

R

Real_Life

Kan någon förklara för en som bara har koll på lätt klass ;)
Vad menas med c-klass, b-klass och så? Tex "de är uppkvalade till a-klass nu" och så. Är det speciella tävlingar som har det indelat så? Anmäler man sig till tex V1 c-klass, eller hur fungerar det?

Sv: C-klass, b-klass... Va?

C klass räknas som fritidsklass, dit krävs inget kval. Däremot har B och A klasser kvalgränser, och det handlar om regionala samt nationella. Öppenklass har inte denna klassindelning. Så för att tävla i B eller A klass reginonal/nationell krävs att man har uppnått vissa poäng i varje gren. Kvalgränser finns på SIF:s hemsida under sport.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 463
Senast: Ceta
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 055
Senast: skiesabove
·
Samhälle Jag funderar kring det här med att söka vård i en annan region än den man bor i. Jag har förstått att jag har rätt att söka öppenvård i...
Svar
2
· Visningar
390
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka