Byxor för smala barn?

gulakatten

Trådstartare
Vår dotter är väldigt slimmad och vi har svårt att hitta byxor som sitter bra på henne. Hon har 92 i längd men då åker de bokstavligen ner. 86 sitter ofta bättre runt midjan (om de inte är för stora de med) men då är de alldeles för korta.

Lindex har byxor med knapp på insidan så man kan dra åt men de är så ruskigt stora i omfång att de blir väldigt baggy över rumpa och ben. Joggingbyxor med snöre i midjan funkar sådär, vi kan inte dra åt så hårt som behövs eftersom hon behöver kunna dra ner byxorna själv.

Så tips på märken som är mer långsmala?
 
Vi har haft mycket Pop-leggings till våra killar som bägge har varit åt det tunnare hållet. De har resår med knappar i midjan och tycker att de är smalare än Leggings och Kappahl.

Tycker också att HM har en del smala byxor, men absolut inte allt så där får man kika i butik för att jämföra. Även Zara har vi haft smala byxor ifrån.
 
Vår dotter är väldigt slimmad och vi har svårt att hitta byxor som sitter bra på henne. Hon har 92 i längd men då åker de bokstavligen ner. 86 sitter ofta bättre runt midjan (om de inte är för stora de med) men då är de alldeles för korta.

Lindex har byxor med knapp på insidan så man kan dra åt men de är så ruskigt stora i omfång att de blir väldigt baggy över rumpa och ben. Joggingbyxor med snöre i midjan funkar sådär, vi kan inte dra åt så hårt som behövs eftersom hon behöver kunna dra ner byxorna själv.

Så tips på märken som är mer långsmala?

Dessa från H&M!
Väldigt smala! S har 98 i sina och de är tighta! Annars brukar 92 vara rymliga på henne och 98 ALLDELES för stora.

Screenshot_20240826_101847_H&M.jpg
 
Jag gillar polarns leggings! De är inte superdupersmala, men min smala tjej sitter de bra på :) blir liksom inte slimmade leggings, men bra passform!
 
Vår dotter är väldigt slimmad och vi har svårt att hitta byxor som sitter bra på henne. Hon har 92 i längd men då åker de bokstavligen ner. 86 sitter ofta bättre runt midjan (om de inte är för stora de med) men då är de alldeles för korta.

Lindex har byxor med knapp på insidan så man kan dra åt men de är så ruskigt stora i omfång att de blir väldigt baggy över rumpa och ben. Joggingbyxor med snöre i midjan funkar sådär, vi kan inte dra åt så hårt som behövs eftersom hon behöver kunna dra ner byxorna själv.

Så tips på märken som är mer långsmala?
Alltså detta är LÄSKIGT! Våra tjejer som följt varann i mycket hela tiden, jag har tänkt starta denna tråd i minst 1 vecka men inte fått tummen ur 😂

Tack för tips @Sleepan !
 
Precis samma situation som jag har med min 2,5- åring, för lång för 86 men för smal i midjan för 92. I shorts drar han utan problem 80.

Är det någon som har tips om annat än leggins som är smala i midjan så blir jag glad!
 
Precis samma situation som jag har med min 2,5- åring, för lång för 86 men för smal i midjan för 92. I shorts drar han utan problem 80.

Är det någon som har tips om annat än leggins som är smala i midjan så blir jag glad!
Precis, shorts har vi samma som förra sommaren i strl 80 😅
 
Har inte samma problematik själv men en vän som har en tunn grabb kör uteslutande hängselbyxor på honom då inget annat verkar sitta kvar. Kanske inte det enklaste att få av själv dock.
 
Precis, shorts har vi samma som förra sommaren i strl 80 😅

Ja det är samma här! 😅
Efter en badutflykt i somras råkade mina ungar få på sig varandras shorts. Lillebror hade ett par som väl motsvarade ca 68-74. Storebror blev så himla nöjd med de shortsen och blev tvärarg när han inte fick ha dem nästa dag, men där var det faktiskt lite väl tight tyckte föräldrarna :laugh:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 636
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 478
Senast: LenaH
·
Äldre Inte trosakuten som religionsförvirring, utan TROSakuten. Jag behöver hjälp! ALLT åker ju för fan ner. Jag fixar verkligen inte när...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 614
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Igelkott

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp