Byxor att rida i?

Sv: Byxor att rida i?

Rider i ett par svarta stentvättade Fransa jeans . AS kalas bra brallor:banana:. Skaver brallorna sitter du fel, sluta knip:o. Ett tips bara. Tänk på tum storleken. Mina e 28/36 . Den första e stuss vidd o den andra e ben längd. 32 brukar vara en normal benlängd om du e ca 1,62. Obs Har jobbat me detta för hundra år sedan.

Hittade ett par LEE jeans på rean idag!! mjuka, strechiga och sköna! och konstigt nog långa... annars brukar det alltid va konstiga storlekar på rean men dessa va 35 i längd! och i morgon blir det invigning..

Rider i vanliga stretshjeans som är xtra långa, klipper ett litet hål i dem som jag trär sporren igenom så kan de inte kana upp.
Wrangler jeansen används bara när man ska vara fin.

*KL*

Varför använder ni bara wranglers till finridning???

Det är ju arbets/ridjeans!

Jag har olika sorters arbets/ridjeans, mestadels Wrangler men även Continental och Cowboy Classic.
Arbets/ridjeansen har jag i 2-3 stl längre i längden än om de hade varit att ha annars, så viker jag upp dom när jag inte rider.

Till tävling har jag oftast finbyxor, med pressveck till haltern och tunna sköna vanliga under chaps till ridklasser.

Rider i vanliga stretshjeans som är xtra långa, klipper ett litet hål i dem som jag trär sporren igenom så kan de inte kana upp.
Wrangler jeansen används bara när man ska vara fin.

Snålhet:rofl: wranglers är ju dyra;)...

så dyra är inte Wrangler jeans att man inte kan ha dom till vardags !! Man kan ju ha ett par nya till kyrkbesöken på söndagarna o när dom börjar bli slitna så blir dom vardagsjeansen, för då har man ju köpt ett par nya. (ett av mina enklare tricks, faktiskt!)

så dyra är inte Wrangler jeans att man inte kan ha dom till vardags !! Man kan ju ha ett par nya till kyrkbesöken på söndagarna o när dom börjar bli slitna så blir dom vardagsjeansen, för då har man ju köpt ett par nya. (ett av mina enklare tricks, faktiskt!)

Ja då lär man väl aldrig slita ut dom:p

Ja då lär man väl aldrig slita ut dom:p

*fniss* Vaddårå, flitiga kyrkobesökare va?

neee... ahr haft två par wranglers... dom har varit något av det värsta i kvalité väg jag varit med om... Inte den summan cash för den kvalitén igen.. Nuhu.No way. Spruckna sömmar, fransar sig på en millisec.. Nje... betalar hellre ett lägre pris för andra jeans isf...

Jag rider i mjukisbyxor när jag sitter och rider hemma.. tävlingar jeans, spelar ingen roll vilket märke, bara dom är ok i längd och är sköna.. så!!! men tycker om wrangler, men vill hitta ett par som inte sitter under armhålorna om ni förstår va ja menar!:smirk:

/c

Mina wranglers till kyrkbesöken skulle möglas sönder i garderoben;)

Men visst e det underbart, skulle inte kunna tänka mig något annat..haha..hoppas inte folk blir alldeles :eek:

//C

jag rider alltid i jeans. oavsett om jag rider i westernsadel eller engelsk.

har ett par wrangler som jag haft i 5 år nu. det är lite stretch i dem så det passar bra på mig som inte vuxit annat än på bredden sedan 14års ålder :rofl:

Sedan har de inte hög midja heller vilket är underbart! hatar jeans som sitter i armhålorna vilket jag tycker att wranglerjeans oftast gör... :cool:

sedan har jag ett par stretchjeans från gekås i ullared som jag haft lika länge. finns inte ett enda hål eller direkt punktslitage på något utav paren.

köpte ett par på hööks som e skitgoa att rida i ."Ingen " söm på insidan o stretch.
Annars har jag cinch loose fit som jag oxå trivs i(ej stretch) men lösa o lediga.
wrangler har jag o oxå vanliga svarta e bra dom oxå.

Jag brukar använda jc crooker! de funkar jättebra o så e de lättare att hitta rätt storlek eftersom jag e så lång. Ja brukar känna på insidan efter sömmen så kan ja känna hur pass vass den är, och när ja provar dom så brukar ja röra knäna mot varandra så kan ja också känna hur de kommer kännas på hästen, så att de inte skaver. Crooker är dessutom ganska billigt iaf jämfört med alla andra jeans som ja har att välja mellan (de e svårt att hitta jeans om man har en beninnerlängd på 86 cm..)

När jag bodde i Californien så köpte jag en del wranglers men jag tyckte dom var obehagliga att rida i med tanke på sömmarna och att dom är så höga. Man fick ont i magen av dom, jag var jätte liten och smal på den tiden 26-28 imidjan och köpte 34i längd (normalt 32 ) då jag är 164cm. Men ivilket fallsom helst så kunde jag aldrig accteptera wranglersjeansen så jag fortsatte köpa mina Levis 501 och dom var jätte bra att rida i, men oj vad jag fick höra de jämt att om jag skulle bli amrikan så fick jag nog ta och använda wranglers. Jag bara :rofl::rofl: åt dom och sa jag:love: mina levis.
Men sen har dom ett annat par jeans som många tjejer använder och dom heter Rockies utan fickor i baken och dom skulle man oxå ha för då skulle man få ännu finare rumpa men dom var oxå höga i midjan. Men dom var snygga faktiskt.Många som dansade linedance ochred barrelrace använde dom. Ja de där med byxor är inte lätt.
Min kompis kommer över och hälsar på från CA snart och då ska hon få packa en extra bag åt mig.:love::d:)

Liknande trådar

Småbarn Vår dotter är väldigt slimmad och vi har svårt att hitta byxor som sitter bra på henne. Hon har 92 i längd men då åker de bokstavligen...
2
Svar
23
· Visningar
1 860
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 414
Senast: Account
·
Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
685
Senast: Gimlan
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 216
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025