Byxor att rida i?

U

ullis25

Vad har ni för byxor när ni rider?
Skulle behöva ett par nya men vet inte vad jag ska ha.

Sv: Byxor att rida i?

jeans. hehe som e lite långa då så dom inte sitter i knäväcken när man hoppar upp på hästen xD

Jeans!!! Wrangler när man ska va lite fin... å vanliga extralånga till vardags, De svåraste me vanliga jeans är ju just att de blir för korta när man sitter i sadeln, inte snyggt alls, men som tur är så går de ju att få dom i vilken längd man vill (nästan iaf;))

Vad för jeans? har inte endel sömmar som skaver? kan man i princip ha vilka som helst?
har inte ridit nåt i jeans så jag har ingen erfarenhet.

Jag brukar ha jeans när jag tävlar och ridbrallor till vardags. Har inte hittat jeans som sitter tillräckligt bra, det blir obekvämt hur jag än gör. På tävling får man väl stå ute lite!

Jag har alltid ridit i jeans och det skaver inte. Jag kanske har vant mig vid det. Jeans är alltid svårt att hitta för min del, de är förkorta i benen. Så om man hittar några extra långa så är det bara till att ta dom var sömmen än sitter hahah......

Jeans! ...och så har jag ett par ridbyxor som jag måste nöta på lite, men dom börjar bli så slitna nu att dom snart kan kastas med gott samvete:angel:

Såg ett reportage om Westernridningens åldermän i en Western Horseman-tidning för några månader sen...En underbar man som bar sina jeans med heder...................han hade pressveck på sina jeans:eek:....

Vad för jeans? har inte endel sömmar som skaver? kan man i princip ha vilka som helst?
har inte ridit nåt i jeans så jag har ingen erfarenhet.

joo ja har oxå hört om jeans som skaver men ja har aldrig råkat ut för de ja tycker alla e lika sköna sen ahr aj väl inte testan alla modeller men för tillfället rider ja i levis hema o wrangler på tävling:)

jag rider i ridbyxor då mitt ömtåliga skinn tycker om de bättre(får ngt finn-liknande på arslet-låret vid jeansanvändning :o ). har bara jeans vid finare tilfällen å då har de kommit från Gina Trico och Höök´s :D

Näe, skav är väl inte det största problemet. De åker upp och korvar sig. Inte skönt att sitta på sömmen i grenen heller... Min kropp har väl inte rätt form för att använda jeans vid ridning. För tjock på mitten och för långa och smala ben...

Rider alltid i jeans, köpta lite här o där. Köper dom bara lite längre än vanligt.

Jag använder också alltid jeans, stretchjeans tycker jag bäst om, men de slits så himmla fort, fast dom är sköna så de är det värt. Sen brukar jag alltid rida med chaps, då åker aldrig jeansen upp och man får inte skav, på sommaren om det blir för varmt brukar jag bara ha shorts under chapsen :).

Continental har bra jeans, det är lite stretch i dem men de är ändå stadiga i tyget..... :D

Jag behöver normalt extralånga, så det är svårt att hitta extra, extralånga för ridning.

Jag har ett par vanliga jeans från Lindex, de är väldigt bra eftersom det är stretch i dem!

Samma här...rider i olika jeans...
Vilka som är skönast...dock inte low i midja..hehe
Levisen är helt utnötta, så de har blivit shorts...sen har jag ett par fr Lindex i stretch som är kanonsköna, likaså Hööks-jeansen m slidestop på bakfickan, de är dom allra skönaste...måste köpa ett par till:idea:, börjar bli sletna...
Men jag köpte ett par wrangler förra året i Tjeckien...modell Alaska, var speciellt till qvinns och satt hur bra som hellst:love:
Men när jag skulle sätta mig på hästen:eek::eek:
Ja, ni vet tjejer...de där :devil: där alla sömmarna möts i mitten:(
Det var inte alls skönt....(inga kommentaren nu Bill;))
.... så nu får det mest va en "arbetsbyxa" o till mkt korta turer...

Till vardags rider jag i vanliga stretchjeans från några av våra större klädkedjor...typ Lindex, KappAhl, JC osv...funkar hur bra som helst!

Till fint så är det Wrangler som gäller...

Liknande trådar

Småbarn Vår dotter är väldigt slimmad och vi har svårt att hitta byxor som sitter bra på henne. Hon har 92 i längd men då åker de bokstavligen...
2
Svar
23
· Visningar
1 860
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 414
Senast: Account
·
Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
685
Senast: Gimlan
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 216
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025