alazzi
Trådstartare
Har börjat att försöka träna att byta galopp på min häst. Och jag märker att allt stökar pga av min sits. Jag är stel och har svårt att släppa fram den nya innersidan när vi ska byta till vänster galopp. Åt höger fixar jag kroppskontrollen mycket bättre. Men när vi ska byta åt vänster så är jag låst i vänsterbenet och jag sitter och drar åt mig vänstertygeln. Jag vet teoretiskt vad som står i böckerna om hur man gör. Men min kropp är så oliksidig så det går bara när vi ska göra ett byte åt höger.
Vi har provat lite olika metoder för att testa bytena för att se vad som går bäst.
På min förra häst hade jag inte dessa problem, antagligen för att han hade lätt för byten och på honom var det ingen skillnad vilket håll jag skulle byta åt. Min nuvarande häst är inte lika lätt att byta på.
Vi har provat lite olika metoder för att testa bytena för att se vad som går bäst.
På min förra häst hade jag inte dessa problem, antagligen för att han hade lätt för byten och på honom var det ingen skillnad vilket håll jag skulle byta åt. Min nuvarande häst är inte lika lätt att byta på.