Byte av mjölktänder

Elegant machinery

Trådstartare
Jag har en katt som är 4-5 månader som helt plötsligt har blivit dålig i magen, han är lös och det luktar pyton. Nu har han fått äta enbart köttfärs de 3 senaste dagarna för att se om det gör magen lite stadigare. Han är pigg och kry iövrigt och verkar inte speciellt besvärad av det, men jag har lagt märket till att det krasharibland när han äter.

Det fick mig att fick mig att fundera på om han håller att ömsa tänder nu, men brukar det påverka magen också?

Sv: Byte av mjölktänder

Japp, det brukar påverka magen. När min bytte tänder luktade hon asgam ur munnen o ännu värre när hon var på lådan. Fick förklaringen när jag hittade en tand i sängen :crazy: Mindes då att mammas båda kissar gjort exakt likadant. Jättelösa i magen o luktar skunk.
Se om du kan komma åt och titta i munnen på kissen.

Sv: Byte av mjölktänder

Det kan mycket väl vara tandbytet som gör katten kass i magen. Ge honom något att tugga på (köttbitar, köttben) för det kliar antagligen i tandköttet under tandbytet.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Sassy
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 706
Senast: emma-vsm
·
Hundhälsa Jag skulle behöva råd. Bruce har lite känslig mage, han kräks lätt galla om han inte äter regelbundet och får han i sig något som inte...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 921
Senast: Voeux
·
Katthälsa Har en gammal katt som jag inte vet exakt ålder på då vi tog henne som hittekatt för elva år sedan, hon var vuxen då med ålder okänd...
Svar
7
· Visningar
2 091
Senast: Lindon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur