Byta träns mellan momenten?

I

Imail

Hur gör ni?:)
Byter ni eller har ni samma?
Får man ha pullarträns i dressyren? någon som annvänder det?

Sv: Byta träns mellan momenten?

Den ena byter jag på, den andra har samma. Pullar är OK i dressyren.

jag gjorde, för jag är matchingsfreak och hade brunt i dressyren och svart i hoppningen. desstom red jag på olika bett...

På Cinna byter vi träns. I dressyren går hon med 3-delat och aachennosgrimma. I banhoppningen går hon oftast med pullarnosgrimma och växlar mellan jaktkandar och 3-delat. I terrängen går hon med pullarnosgrimma och jaktkandar.

När jag bodde i sverige så red jag på tredelat med aachen eller remont i dressyren, pullar och pessoa i hoppningen och pullar och pelham i terrängen :crazy:
Nu försöker jag rida med mindre hand och har fullcheek-bett med kandarnosgrimma i alla grenar... men han har blivit så stark när hindrena blivit lite större att jag nog måste byta till aachennosgrimma och typ pessoa eller något annat lite skarpare bett i terrängen...

Just nu går han på hackamore pga munproblem :smirk:

Jag brukar ha samma. Utom när jag har ridit på kandar i dressyren i 2*, för det hoppar jag inte på.

Tack för alla svaren:D
en dum fråga, men hur byter ni imellan dressyren och hoppningen:confused:??
asså, man kan ju inte "släppa lös" hästen när man byter, eller??

Jag gjorde det och det var aldrig några problem, men det beror ju på hur lydig hästen är såklart.

Jag brukar byta eftersom jag har olika bett...Brukar leda på dom på transporten å byta där inne....

Jag gör också det, inga problem... men här får man ha hästen i grimma på tävlingsplatsen också (eftersom de anser att om man håller på och tävlar hästen så bör man kunna hantera den även i grimma, tycker att det finns en poäng där :smirk:)

Man får även ta med sig stolpar och tråd och bygga upp typ en 3x3 m hage på någon gräsplätt och släppa hästen lös där under tävlingsdagen. Finns till och med de som har 2 hästar i en sån liten hage, det skulle jag dock inte försöka mig på med min häst :crazy:

Man får även ta med sig stolpar och tråd och bygga upp typ en 3x3 m hage på någon gräsplätt och släppa hästen lös där under tävlingsdagen. Finns till och med de som har 2 hästar i en sån liten hage, det skulle jag dock inte försöka mig på med min häst :crazy:

Hmm..låter lide sisådaär tycker jag;). Inget jag häller skulle försöka med mina..:smirk:

Okej, med snäll och cool häst funkar det nog super:angel:

Ptja, väluppfostrad häst snarare. Jag har bytt träns på samtliga hästar jag haft med på tävlingsplats/utställning utan problem. Dåvarande ettåringen klarade det fint precis som de vuxna hästarna med mycket framåtanda.

det va det jag menade, men kom inte på det rätta ordet när jag skrev:smirk::bump:

*kl*
bara funderar lite.... Man får ju som sagt inte ha hästen i grimma på tävlingsplatsen men det är alltså OK att släppa hästen lös med bara tyglarna runt halsen?! Finns det någon punkt i TR gällande detta?

då kan man ju skippa grim-regeln...?:confused:

Troligen inte OK enligt TR. Å andra sidan känns det rätt orimligt att behöva lasta på hästen mellan dressyren och banhoppningen. På 30 minuter kan det bli kort om tid ändå.

Liknande trådar

Hemmet Om en säng är lite för mjuk hjälper det då att byta bäddmadrass? Det är en kontinentalsäng i ett litet större mått så jag känner inte...
2
Svar
35
· Visningar
804
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 459
Senast: Nevermind
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
945
Senast: ufot
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
512
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024