Byta tränare?

S

spanglish

Om man spenderar ett år med privat dressyrtränare 3 gånger i veckan, hur mycket skillnad tycker du då man ska se på ekipaget före och efter?

Har nämligen gjort precis det, privat dressyrtränare 3 gånger i veckan, och mer eller minder inget har hänt...

Dags att byta tränare eller vad tycker ni?

Sv: Byta tränare?

jag hade nog inte ens låtit det gå så långt som ett år.
tränar man privat 3 gånger i veckan och det liksom inte är något "fel" på varken häst eller ryttare skulle jag vilja se resultat snabbare än så...

så ja, jag skulle bytt tränare ;)

jag hade nog inte ens låtit det gå så långt som ett år.
tränar man privat 3 gånger i veckan och det liksom inte är något "fel" på varken häst eller ryttare skulle jag vilja se resultat snabbare än så...

så ja, jag skulle bytt tränare ;)

Jag håller med här!

Vad har ni övat på under året då? Det du kanske inte tycker är något kanske gjort stor skillnad för en annan som ser er. En bättre och neutralare sits med följd av att finare hjälper kan nyttjas är ju ett stort framsteg.

Men min fråga är också. Varför 3lektioner i veckan om du har egen häst? Då räcker det nog med färre lektioner. Säg 2? Och sedan hemläxor att. Slipa på mella lektionerna. Jag har iaf själv svårt att förstå hur du ska kunna trycka in tre instruktörsledda pass med god kvalitet i veckan och hinnas lära dig momenten på egen hand för att ge maximal utdelning. Det tar ofta lite tid att smälta informationen och öva på det.

Men det är klart man ska byta instruktör om det inte känns utvecklande.

som tränare kan jag bara säga att det beror mycket på ekipaget också.
Tar eleven emot intruktionerna och övar hemma tex?

säger absolut inte att det är så i ditt fall, men många ryttare gastar på tränaren/byter tränare när det är de själva som inte rider och tränar.
Tränare kan bara vägleda. Jobbet måste man själv göra som ryttare.

Lycka till med ridningen.

Kan inget än att hålla med Älgen. är också tränare och håller fullständigt med. Men också att jag inte heller menar att du är en del av de ekipage som inte tar till sig av vad tränaren säger.

Men du vet klart bäst själv och gå på din mag känsla, känns det inte rätt, gå vidare till en annan. Lycka till.

Fast som tränare är du ju ens uppgift att nå igenom även till sånna personer. Då får man ibland omformulera sig om de inte fattar. Och ibland hugga till på skarpen om de inte skärper sig.
Det bör inte vara många individer som är så tröga att det inte händer något under så många träningstillfällen om man är en kompetent tränare som kan pedagogik och kan stå på sig för häst och ryttares bästa.

TS:
Ja, byt tränare!

fast vissa är tyvärr den person som "rider för tränare för att man ska göra det, men gör ändå precis som han/hon vill". KLart att den är ens tränares uppgift att göra sig förstådd, helt rätt! Men de finns faktiskt ekipage som inte är brydd över att över huvudtaget jobba med något förutom vid träningtillfället med tränare och därmed klart att man inte utveckas i dne takt man borde samt de finns de ekipagen som fullständigt helt enkelt inte bryr sig om något alls och skyller allt på tränaren.

Jag tränar dressyr för tränare en gång i veckan. Vid nästan varje tillfälle säger min tränare att det är skillnad och att vi har gjort framsteg. Jag är väldigt egagerad i min ridning och vill hela tiden komma framåt och utveckla min häst. Har också en väldigt engagerad tränare.

Tränar man tre dagar i veckan innebär det för mig att man verkligen vill få ut något av ridningen, men kanske att det är lite väl mycket om man ska hinna ta till sig och själv träna hemma på dom nya sakerna? Tycker helt klart att du ska byta tränare!

Lycka till :)

fast en tränare kan väl knappst ge eleven nya uppgifter att träna på varje träningstillfälle? utan tror snarare att de tillsammans tränar på samma uppkommande grejer och går vidare när tiden är mogen.

*KL*

Det behöver inte vara fel på varken ekipage eller tränare, det kan vara så att "man inte talar samma språk", att man inte når eller förstår varandra.

Men byt tränare, personkemin är superviktigt!!

Man behöver inte alltid älska sin tränare ;) Men tränaren måste kunna nå fram till eleven så att eleven kan omsätta och införliva instruktionerna i praktiken.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 021
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 853
Senast: Miiikaela_
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 456
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar