Byta stall?

PapayaVargen

Trådstartare
Stallet jag står i nu, jag sätter smileys på vad jag gillar och ej:

• Stora hagar :up:

•Liten paddock som fryser eller blir jätte torr:down:

•Få hästar (7 st) :up:

•Folk kör som dårar på vägarna där vi rider:down: (men det finns bra stigar :up:)

• Finns en som ska leka bäst och mst påpeka ens ridning :down:(tur är hen inte så ofta i stallet)

•Jag kan cykla till stallet :up:

•Det är mysigt i övrigt :love:

Eller de stallet jag har tänkt ksk flytta till:

• Stor Paddock + stort ridhus:up:

•Hästarna är ute jätte kort tid (6.30-12.30) :down: + dem står i en grusruta:yuck:

•Stort stall (plats med 26 hästar) vet inte vad jag ska tycka:cautious:

•Snälla människor (vad jag hört) :up:

•Går inte att ta sig till stallet utan bil:down:

•De finns tränare och anordnas tävlingar ofta:up:

•Dubbelt så hög hyra :down:

Vad ska jag välja? Hjälp mig! :crazy:

(Sorry om tråden ligger fel flytta den gärna då!)
 
Jag hade inte velat flytta till nya stallet pga hagtiden, min går ute 7-15 nu på vintern och det tycker jag egentligen är för lite men är en kompromiss jag gjort när allt annat stämmer bra för mig och min ponny. Med en annan häst hade det kanske inte funkat med så lite tid ute.
 
Ett utan tvekan. Alt leta vidare. Så korta utevistelser är absolut ingen bra hästhållning. Lättare att åka till ridhus då vid behov om träningsmöjligheterna är dåliga. Att folk på nya är trevliga, ja de kan du ju inte veta. ;)
 
Hur jobbigt människan i ditt nuvarande stall än är (jag förstår verkligen att det är frustrerande, jag har också bytt stall för att det inte funkar med en person, om den personen är hemsk eller har ett extremt inflytande) så hade jag aldrig ställt min häst i ett stall med de hagtiderna som i stall två. Mitt arbetsschema har gjort att jag har haft störst möjlighet att rida på morgonen, och då hade min häst varit ute typ mellan halv sju och kanske åtta när jag kommit, och sen efter ridning och skötsel ute igen mellan typ elva och halv ett. Även utan ridningen är de hagtiderna absolut inte okej för mig. Mina går ute till 22-23 som kompensation för att jag rider på morgonen.

Hur jobbig är människan? Jag hade nog ändå velat flytta i ditt fall, men rusa inte iväg och gör något förhastat. Du kommer hitta en annan stallplats som passar er bättre.
 
Jag vet hur hemska människor är att dela stall med men jag skulle aldrig kunna leva med mig själv om hästen skulle vara ute så lite.:crazy:

Absolut leta nytt stall men hitta ett med shyssta tider, och skriv av dig här om du behöver, det hjälper :angel:
 
Hade aldrig flyttat till ett stall där hästarna är ute så lite i grusruta, oavsett bekvämligheter som ridhus osv.

Ca 7 timmars utevistelse vintertid gäller dock för många stall i sak om vi pratar anläggningar , men grusruta ovanpå det går bort för mig .

Om du är missnöjd med nuvarande stallet hade jag letat efter ett bättre alternativ än det du redovisar här.
 
Stallet jag står i nu, jag sätter smileys på vad jag gillar och ej:

• Stora hagar :up:
•Liten paddock som fryser eller blir jätte torr:down:
•Få hästar (7 st) :up:
•Folk kör som dårar på vägarna där vi rider:down: (men det finns bra stigar :up:)
• Finns en som ska leka bäst och mst påpeka ens ridning :down:(tur är hen inte så ofta i stallet)
•Jag kan cykla till stallet :up:
•Det är mysigt i övrigt :love:
Eller de stallet jag har tänkt ksk flytta till:
• Stor Paddock + stort ridhus:up:
•Hästarna är ute jätte kort tid (6.30-12.30) :down: + dem står i en grusruta:yuck:
•Stort stall (plats med 26 hästar) vet inte vad jag ska tycka:cautious:
•Snälla människor (vad jag hört) :up:
•Går inte att ta sig till stallet utan bil:down:
•De finns tränare och anordnas tävlingar ofta:up:
•Dubbelt så hög hyra :down:

Vad ska jag välja? Hjälp mig! :crazy:
(Sorry om tråden ligger fel flytta den gärna då!)

Hade aldrig valt ett stall som fokuserar mer på människornas träningsintresse än hästarnas välmående och behov
 
Hade aldrig valt ett stall med så dålig utevistelse! Då menar jag både tiderna och själva hagen. Vi ska precis byta stall för vår medryttarhäst och ägaren och vi har gemensamt valt bort stallet med bäst ridmiljö till förmån för de bästa hagarna får pållen.
Leta vidare!
 
Stallet jag står i nu, jag sätter smileys på vad jag gillar och ej:

• Stora hagar :up:

•Liten paddock som fryser eller blir jätte torr:down:

•Få hästar (7 st) :up:

•Folk kör som dårar på vägarna där vi rider:down: (men det finns bra stigar :up:)

• Finns en som ska leka bäst och mst påpeka ens ridning :down:(tur är hen inte så ofta i stallet)

•Jag kan cykla till stallet :up:

•Det är mysigt i övrigt :love:

Eller de stallet jag har tänkt ksk flytta till:

• Stor Paddock + stort ridhus:up:

•Hästarna är ute jätte kort tid (6.30-12.30) :down: + dem står i en grusruta:yuck:

•Stort stall (plats med 26 hästar) vet inte vad jag ska tycka:cautious:

•Snälla människor (vad jag hört) :up:

•Går inte att ta sig till stallet utan bil:down:

•De finns tränare och anordnas tävlingar ofta:up:

•Dubbelt så hög hyra :down:

Vad ska jag välja? Hjälp mig! :crazy:

(Sorry om tråden ligger fel flytta den gärna då!)
Det var oerhört kort utevistelse! Att någon ens vill ha så korta hagtider tycker jag är märkligt. Dessutom dubbelt i hyra. Nej jag hade inte ens övervägt att flytta dit.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 423
Senast: Smurfoff
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
14 743
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Kallhyra? Vad skulle ni anse vara en rimlig summa att betala för en boxplats i ett stall där du sköter allt själv i stort sett? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 246
Senast: kattan1974
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
5 164

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp