Byta Namn..Hjälp!!!

M

malejna

Kanske en lite väl ytlig och löjlig tråd, men men..
Nu är det så att jag har köpt en unghäst som jag hämtar hem i veckan. Eftersom vi ska köra dryga 25mil med den i transporten så ville vi försäkra den först. Ringde för att kolla reg.nr, dom i sin tur fick ringa och kolla upp det (dom har inte passet utan det är på väg..).
I annonsen stod det ett jättefint namn, men när dom ringde för att kolla reg.nr så var hon tydligen registrerad på sitt gamla namn (vilket skulle ha ändrats..). Vilket inte var så vackert...

Sååå, min fråga är följande; Går det att ändra namnet i passet i efterhand?!

Vill ju ha det fina namnet..:D

Sv: Byta Namn..Hjälp!!!

Om det är sv.hbl. som du har köpt så får du inte längre lov att ändra namnet, men hur det är med övriga raser vet jag ej.

/Camilla

Om det är sv.hbl. som du har köpt så får du inte längre lov att ändra namnet, men hur det är med övriga raser vet jag ej.

/Camilla

Näää, det är en kwpn..du vet inte alls hur det är då?!
För det var verkligen ett hiskeligt fult namn hon hade...

kwpn har ofta två namn. Ett "riktigt" namn och ett sportnamn. Båda går att försäkra i för båda brukar stå i passet.

i mitt fullblods pass står det att man ska kontakta svansk galopp vid namnbyte. hur det är med andra raser et jag ej

Men min pålle har av en olyckshändelse fått två namn. Dom trodde nämligen att dom hade bytt namn, men sen visade det sig att det gamla namnet (som dom tydligen inte heller va så förtjusta i..) stod kvar ändå..!

Vet ni vart man kan vända sig för att kolla upp det?! Passet är gjort i danmark..

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag skapar denna tråd i hopp om att kunna hjälpa en av tjejerna i mitt stall vad hon ska göra. Ska försöka återge fakta så gott jag kan...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 109
Senast: athena
·
Avel Jag har ett sto som jag ville betäcka i år. Jag letade hingst och hittade en som jag tyckte skulle passa mitt sto. Jag kan tillägga att...
Svar
13
· Visningar
2 070
Senast: EmblaAsk
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 782
Avel Jag har ju betäckt mitt sto. Mitt sto är en Brandenburger, registrerad i det förbundet i Tyskland. Till min stora förvåning verkade min...
Svar
7
· Visningar
2 134
Senast: Bubbla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?