Byta latexpaneler i Appaloosa-sadel

M

md5krist

Det har hänt något med stoppningen i min Appaloosa Paris-sadel. Den har latex-stoppning men det är som om latexen krympt ihop och den är alltför mjuk i bossorna. Jag ska sälja sadeln, men jag kan knappast sälja den i nuvarande skick och funderar därför på om jag ska byta ut bossorna och vad det kan tänkas kosta. Någon som vet?

Nu vet jag inte så mycket om olika sadelmärken, men som jag fattar det är sadeln permanentstoppad? Då tror jag knappast att det går att stoppa om... permanentstoppade sadlars bossor brukar vara konstruerade på ett annorlunda sätt... går det att stoppa om är det nog för dyrt för att löna sig...
Men om det är latexpaneler som ligger utanpå tex ullstoppning så borde det ju gå... bäst är väl att ta sadeln till en sadelmakare, så får de kolla på den och ge ett prisförslag...

Du kan byta hela bossan. Vad jag vet så skickas sadlen då till Italien. Ingen aning om priset, men gissar att det blir dyrt!!

Det var en som sa till mig igår (säljer appaloosa) att Appaloosa har 10 års garanti på sina latex-stoppade sadlar!Vet ej om det gäller alla, eller hur det går till.. Men som ett tips!

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 190
Senast: MML
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 633
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 880

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka