Byta klubb?

Krockodil

Trådstartare
Jag ska försöka mig på att få ett klubb-byte nu mitt i terminen, och undrar om det är någon annan här som provat detta? Vad gav ni för speciella skäl och fick ni dispans? Vad sa den gamla klubben när ni bad dom skriva på godkännandet för att byta?

Mitt skäl är att jag för inte så länge sedan flyttade norrut och hämtade hem hästen från fodervärden. Jag ville tävla och löste licens för första bästa klubb jag kom att tänka på. (Korkat!) Tänkte också att jag skulle stalla upp hästen i det stallet, men upptäckte att det var väldigt lång kö, väldigt dyrt, näst intill omöjligt att få en träningstid för intruktör som förövringt kostade multum per timme.
Hittade en tränare i ett annat stall som har tid och är billig och jätteduktig, fick dessutom stallplats där och blivit erbjuden att rida i deras Div 2 lag. Så nu vill jag ju såklart byta till den klubben.

Tror ni det godkäns som speciella skäl? :crazy:

Sv: Byta klubb?

Min dotter bytte klubb för några år sedan, anledningen vara att hon ville rida Div II men den klubben vi var med i då hade glömt att anmäla lag och här där vi bor är det jätte dåligt med lokala tävlingar på hösten förutom de som har Div II och rider man inte i något lag kan man bara rida förklassen vilket är lite tråkigt. Hon blev samtidigt tillfrågad om hon ville vara med i ett annat lag.

Jag ringde till SvRf och fick reda på att det som behövdes var tillstånd från den klubben hon gick ifrån och sen ett intyg på att hon var medlem i den klubben hon skulle till. Jag skulle också betala in 300 kr (tror jag att det var) till dispenskontot sen var det klart. När jag ringde var det semestertider och han jag pratade med hade inte riktigt koll så jag är inte helt säker på att det var ok och det visste inte han heller men det gick att genomföra och hon kunde rida med i sitt nya lag :)

Okej, det låter ju possitivt! :idea:

Tog det lång tid innan själva bytet gick igenom eller gällde det så fort pengar och papper var inskickade?

Ringde du till kansliet på Svrf?

Det tog bara några dagar, en vecka max. Det som tog längst tid var att hitta ordförande i klubben hon gick från så att hon kunde godkänna övergången.

Men sen var det fixat så fort pengarna var registrerade, den nya brickan tog ett tag men om man sökte upp henne bland tävlingsresultaten var klubben bytt (TDB fanns ju inte då).

Skrev ni egna papper som ordförande skulle skriva på eller fick ni ett ex. hemskickat? Och om ni skrev egna så vad skrev ni på dem?

Många frågor :crazy: Och jättetacksam för svaren!! :bow: :bow:

Jag skrev ett eget men den datorn är död och begraven så jag kan inte kolla exakt men jag kan tänka mig att jag skrev något i stil med:

Jag ger mitt tillstånd att Lilla Tjejen byter licensklubb till Braiga Hoppklubben.

Undertecknat
Fru Ordförande i Vi Som Glömde Anmäla Lagklubben

;)

Lite datum och sånt oxå :)

Bara EN fråga kvar!! :angel:

Räckte det med att ni förklarade anledningen för bytet via telefon eller fick ni skicka in en skriven ansökan också?

KL

Måste man anmäla att man byter klubb, är det inte bara göra det när man löser licensen?

Om man byter klubb vid årsskiftet behöver man inte anmäla men om man vill göra ett klubbbyte mitt i en säsong och man redan har löst licens för en annan klubb blir det krångligare.

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst stående i Örebro hos en fodervärd. Jag bor i Karlstad och pluggar utan tillgång till bil. Vårt kontrakt har dock löpt ut...
Svar
6
· Visningar
1 865
Senast: Ponsse
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 836
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 536
Senast: moonstruck
·
M
Träning Jag behöver verkligen hjälp och vet inte hur jag ska bära mig åt. Alla råd mottages tacksamt... :( Ca 1 månad sedan köpte jag en ny...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 349
Senast: Appetax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30