Byta jobb när man nyss börjat?

touche

Trådstartare
Jag har ett dilemma... Har hittat ett jobb som jag verkligen vill ha och tänker söka, men hur gör jag när jag söker? Började på mitt nya jobb vid årsskiftet men känner inte att det är helt hundra. Antar att jag inte borde ta med mitt nuvarande jobb i mitt CV, men hur väl tas det emot om jag kommer på en intervju? Tänker att det är lättare att förklara sig om man kommer så långt, för ser man bara min nya anställning på mitt CV drar man nog öronen åt sig.

Sitter lite i en rävsax :(
 
Sv: Byta jobb när man nyss börjat?

Om du inte tar med det, vad ska du då svara vid en intervju, då håller du ju dig inte till sanningen. Vad kommer det ge för intryck på det eventuellt nya företaget då?
Skriv / säg som det är att du nyligen fått en anställning men att deras utannonserade tjänst är mycket attraktivare och du känner att här är min drömtjänst!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
847
Senast: Stekspaden
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
568
Senast: seahawk
·
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
3 100
Senast: Dorinda
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp