Byta häst under årens lopp eller vara nöjd med det man har?

Sv: Byta häst under årens lopp eller vara nöjd med det man har?

*kl*
Jag har absolut inte behövt byta ut mina hästar då dom har all kapacitet i världen för att gå väldigt höga klasser i dressyr men nu har det ju inte varit det som är inriktningen.. Nu har jag iof bytt ut dom mot unghästar av naturliga orsaker. Gammelmannen hänger ju i ett tag till men det är svårt med bytena eftersom han lärt sig byta som hopphäst och att han blir totalt galen när det kommer till att byta i serier.. sen det här kan själv, vet bäst , jag vet vad jag ska göra nu och helst innan det skall ske mentaliteten som har varit ovärderlig i terrängen kommer inte riktigt till sin rätt på dressyrbanan ;)

Sen när jag inte vågar hoppa längre ska jag köpa en "riktig" dressyrhäst.

*kl*

Köpte min (då 3,5 åringa) häst för att ha till dressyrtävling. Råkade vara hoppstam, men han rörde sig över standard. En bra allroundhäst helt enkelt :laugh:.
Mitt mål är så klart att komma så långt som möjligt med min häst. Mina mål är låga, vore supernöjd om jag tävlar LA med bra resultat. Min häst är nu 7 och har än så länge inte sett någon tävlingsbana :o:p, (mer än 2 klubbtävlingar på hemmaplan).

Så helt enkelt, jag kommer aldrig bli så pass bra att min häst inte skulle räcka till!
Och om nu ett under skulle inträffa, att jag lärt mig så mycket att min häst inte längre kan utveckas mer med mig. Ja, då är jag nöjd :D!

Svar på frågan,
ja är nöjd med vad vi kan åstadkomma tillsammans, och kommer inte att byta häst pga av för låg kapacitet. Men så är jag hobbyryttare oxå ;)

Senast ändrad:

Jag har haft en ungponny som jag tränat och som blev sjuk. Tanken var att köpa henne, men nu känns det hemskt onödigt då hon redan från början var för dyr då hon ej var utbildad och nu har hon varit sjuk (pga av ägaren) och vi fick betala, men hon kostar fortfarande samma höga pris. Då jag känner att vi har fastnat så ska jag därför skaffa en dressyrponny nu. Jag har nyss hittat den och vi kommer antagligen köpa den i maj/juni. Men när jag är 18 år så kommer vi antagligen att dubbla priset på lilla ponnyn som jag köper nu och sälja den ( den kommer vara 10 år då, alltså i sina bästa år) då kommer jag att köpa en storhäst för de pengarna som jag förhoppningsvis ska kunna behålla tills den tyvärr måste lämna mig!

När jag blir äldre så tänker jag dessutom starta ett eget företag med inridning, ridläger, sommarbete, inackordering m.m och då kommer jag antagligen att ha ett par hästar själv hehe.. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag kommer inom en överskådlig framtid stå utan häst och har funderat på, om jag vill ha en ny häst och i så fall vilken typ av häst som...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 925
Senast: grodan21
·
Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
10 114
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 413
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 073
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar