Woossan
Trådstartare
Igår hittade jag min ena häst i hagen med svullet ben, förmodligen en sparkskada. Veterinären har varit här idag och kollat och skrivit ut Hippotrim. Nu till problemet. Jag har anmält oss till en lättklasstävling 28:e/29:e Augusti och nu kan vi så klart inte vara med. Ett veterinärintyg skulle enligt den vet. jag hade ute idag kosta runt 200-300kr och om man har ett sådant så får man tillbaka 80% av anmälningsavgifter som är 300 kr. Vilket skämt!
Nu har jag tur som har en annan häst som jag kan tävla men då måste jag ev. betala en ny anmälningsavgift och dessutom till det dubbla eftersom anmälningstiden redan har gått ut. Som fattig föräldraledig känns det inte som att det är så aktuellt särskilt med vet.kostnader som väntar.
I våras var det det omvända senariot, den hästen som är frisk nu skulle jag tävla och fick byta häst (eftersom arrangören ändå inte skrivit startlistorna) utan extra betalning och vet.intyg, detta var dock den föreningen som jag är skriven i, denna gången ska jag tävla hos en annan förening.
Är det någon annan som fått göra så, byta häst utan att betala dubbel avgift?
Nu har jag tur som har en annan häst som jag kan tävla men då måste jag ev. betala en ny anmälningsavgift och dessutom till det dubbla eftersom anmälningstiden redan har gått ut. Som fattig föräldraledig känns det inte som att det är så aktuellt särskilt med vet.kostnader som väntar.
I våras var det det omvända senariot, den hästen som är frisk nu skulle jag tävla och fick byta häst (eftersom arrangören ändå inte skrivit startlistorna) utan extra betalning och vet.intyg, detta var dock den föreningen som jag är skriven i, denna gången ska jag tävla hos en annan förening.
Är det någon annan som fått göra så, byta häst utan att betala dubbel avgift?