Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag betalar 220/månad för min ena och 225/månad för den andra. Båda har 10'000 i liv och VetXtra 40'000, fast självrisk på 2500 hos If. När jag tecknade försäkringarna var de billigast, nu har jag ingen bonus kvar efter sjukdom på båda hundarna, så jag hade sparat nån hundring om året om de inte hade behövt ersättning.
*kl*
Priserna kan variera beroende på vad det är för ras. Vet att Agria har 6 st olika rasgrupper. Och det blir väldigt stor skillnad mellan grupp 1 och grupp 6.
Min täcker ju en hel del medicin också... Så visst, den är bra och insåg när jag kollade de andra bolagen.
Och som sagt, bara det att man kan ringa in och reglera är ju guld värt. Men visst har du If till hästarna? Har för mig att jag har sett det i någon gammal tråd? Funkar det lika smärtfritt?
Jag funderar lite smått på att flytta min ena häst till If, vet dock inte hur det blir med kostnader eftersom hon har problemhud. Nu har hon inga reservationer hos Agria, det kanske hon får om jag flyttar henne... Sen tror jag att det blir lite dyrare, MEN det är fast självrisk och när hon har stått en månad på HBG så är det ganska mycket värt i stället för att trolla upp 6-7000 själv ur fickan...
Vet inte om självrisk perioden på If är ovanligt kort
Vad har övriga bolag, har för mig att något har mindre (90 dagar?)
If har i vilket fall 100 dagar.
Och det har ingen betydelse om det är samma sjukdom/skada eller om det är något helt annat som inträffar (kan alltså vara något med magen först och sedan en tass som blir uppskuren av glas eller vad som helst)
Det är de 100 dagarna som är den springande punkten..
Den fasta självrisken gör ju att man alltid vet vad det maximalt kan kosta att gå till veterinären!
Det tycker jag är en jättestor fördel!!
Jag funderar lite smått på att flytta min ena häst till If, vet dock inte hur det blir med kostnader eftersom hon har problemhud. Nu har hon inga reservationer hos Agria, det kanske hon får om jag flyttar henne... Sen tror jag att det blir lite dyrare, MEN det är fast självrisk och när hon har stått en månad på HBG så är det ganska mycket värt i stället för att trolla upp 6-7000 själv ur fickan...