Byta försäkringsbolag

Mirre

Trådstartare
Fick ett samtal från bolaget där son och katt är försäkrade, med ett förslag om att ha alla mina försäkringar hos dem och då få rabatt på det. Det vore ju förstås smidigt att ha alla på samma ställe och att få rabatt på det är ju alltid trevligt förstås. Men samtidigt är jag väldigt nöjd med de bolag jag har hus och bil försäkrade i. Så frågan är, ska man byta eller inte? Tjänar man något på att ha allt på samma ställe?

Fick ett samtal från bolaget där son och katt är försäkrade, med ett förslag om att ha alla mina försäkringar hos dem och då få rabatt på det. Det vore ju förstås smidigt att ha alla på samma ställe och att få rabatt på det är ju alltid trevligt förstås. Men samtidigt är jag väldigt nöjd med de bolag jag har hus och bil försäkrade i. Så frågan är, ska man byta eller inte? Tjänar man något på att ha allt på samma ställe?

Jag har lägenheten, bilen och hunden i samma bolag (Länsförsäkringar/Agria). Får typ 5% rabatt så nej - tjänar inget på det.
Jag fick dock ett väldigt bra erbjudande av bilhandlaren när jag köpte bilen och då blev det så. Om du tjänar på det beror ju på vilken rabatt de erbjöd dig?
Min egen olycksfallsförsäkring har jag dock i ett helt annat bolag då jag har ett mycket bra erbjudande via mitt fackförbund. Faktiskt inte tänkt tanken att kolla upp om Länsförsäkringar kan erbjuda mig något bra (om de ens har personförsäkringar?).

Jag har allt på ett ställe, men det är inte pga rabatten, utan att jag är väldigt nöjd med det bolaget. Däremot så anser jag att man såklart kan jämföra priser, se vad som ingår osv, vad självrisken och procenten ligger på, sen fatta beslut.

Jag har lägenheten, bilen och hunden i samma bolag (Länsförsäkringar/Agria). Får typ 5% rabatt så nej - tjänar inget på det.
Jag fick dock ett väldigt bra erbjudande av bilhandlaren när jag köpte bilen och då blev det så. Om du tjänar på det beror ju på vilken rabatt de erbjöd dig?
Min egen olycksfallsförsäkring har jag dock i ett helt annat bolag då jag har ett mycket bra erbjudande via mitt fackförbund. Faktiskt inte tänkt tanken att kolla upp om Länsförsäkringar kan erbjuda mig något bra (om de ens har personförsäkringar?).
Jag blev erbjuden 30% i rabatt, hos If.
Har också Lf och tycker att de är väldigt bra, så velar lite vilket som blir bäst

Liknande trådar

Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
1 043
Senast: iNHALE
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 356
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 263
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 688
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar