Byta försäkring vuxen häst

BernT

Trådstartare
Köpte ny häst för några månader sedan som är försäkrad i "dina". Jag vill hellre ha IF. Är det dumt att byta? Hon är sex år, inga skador. Självklart besiktad innan köpet. Har 90k i liv och 120 tror jag det är i vetvård.

Sv: Byta försäkring vuxen häst

Det kan vara dumt.

Jag bytte på min häst dock, hon hade brar 20.000 i livvärde och jag köpte henne för 70.000 så det kändes befogat, ville inte behålla Agria.

Sv: Byta försäkring vuxen häst

om den varit försäkrad sen födseln hade jag inte gjort det, om inte ser jag inga problem.
Jag bytte på min (som då var 4 år) från Agria till If, i samband med köpet, eftersom han ändå inte varit försäkrad hos Agria från början. Då ville If ha besiktningsprotokollet och eftersom vi röntgat vid köpet så ville de ha dessa också.
Bara ett halvår senare fick jag göra en artroskopi på honom, men det var inga problem för dem.
Men visst, jag är ju medveten att det kan bli problem, men hitils har det inte varit några problem.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 302
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Hej! Hur går man tillväga. Köpte i torsdags ett sto på 5 år. Enligt säljarna världens snällaste och var snäll men sparkade lite mot...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
17 422
Senast: ameo
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 340
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka