Byta foder

S

Skogsbotosenhb

Har en travare som jag ska skifta foder på han är 4 år och går u tuff träning han tränas mellan 5-6 dagar i veckan och olika sort och hård träning så om nån har nåt förslag på bra foder till en travhäst så är jag tacksam för förslag

tack på förhand catrin :)

Sv: Byta foder

Varför vill du byta foder? För att kunna ge förslag så krävs det ju att vi vet vad hästen äter nu, vad som inte är rätt och vad ditt grovfoder har för värden.

Antar att det är en travare som tränas till start?

hej höt är följande torrsubstans 75% enargi 76 smälbar råproterin 44g
kalsium 3,5 g fosfor 2,5g magnesium 1 selen 0,01 mg har haft gain racing foder på han men han är kass i magen av det så därför måste jag byta

Eftersom hästen inte är ok i magen så fodra på med så mycket grovfoder som möjligt. Ge något som hjälper tex jäst.

Om det behövs så lägg till "rena" kraftfoder med en sak i taget tex havre eller betfor. Se om hästen reagerar.
// Linda

Vi har använt krafft groov SPC till våra travare i träning, och är helnöjda. :)Magen krånglade rejält på den ena, och hon behövde binda vätska inför resa till bana och lopp. Tidigare fick hon diarré vid dessa tillfällen, men inte sedan vi gick över till SPC. Det finns en "röd" SPC också, men jag tycker den gröna har passat våra bättre, då de haft svårt med havre tidigare, blivit lite mer på tårna av det.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 315
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 648
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 812
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka