vinkelina

Trådstartare
Att det skall vara så svårt att byta bil (för jag har ju inte alls några krav alls ;))
Det skall vara kombi, atuomatväxlad och ha dragkrok.

Vill ha en bil som fungerar i arbete, måste använda egen bil då jag flyttar mig mellan klienterna. Kan bli upp till 50 km stadskörning per dag bara i arbete. Sedan skall jag till stallet oxå nästan varje dag.

Skall även kunna dra hästsläp (kommer dock att dra MAX två-tre gånger i månaden sommartid, vill ej dra hästsläp när det är halt) så den skall kunna ta sig fram med ett släp, men är egentligen ingen dragbil jag söker.

Men vad skulle ni ha som minimi dragvikt på? tittar på bilar som får dra 1600+ på E kortet. Klart, mera dragvikt är ju bättre, men vad klara man sig på. Hittat en volvo V70 gått rätt mycket men servad på märketsvärkstad en gång i året.

blir helt klart tokig snart, rädd för att om jag köper en bil som är någotsånär så kommer jag att dagen efter hitta den perfekta bilen
 
Sv: byta bil

Hur tungt behöver du dra då? Finns ju massor med bilar som klarar 1300 kg och några som klarar 1500 på B-kortet.
 
Sv: byta bil

problemet ligger i släpet. lånar alltid släp och de flesta har en totalmassa på 1500 kg, har inte hittat nån lättare här omkring i alla fall, att köpa eget känns lite onödigt med tanke på hur lite jag använder det
 
Sv: byta bil

v70 d5 med automat, gärna awd, om vi pratar begagnade bilar är ju ett klart vettigt alternativ även om jag tycker de kränger väldigt mycket.

annars får bmw 3-serie, audi a4 och många andra i samma storleksklass dra 1600-1800 på E-kort beroende på motorval.. och med E-kort vet du ju liksom vi andra hur det fungerar.. du drar mycket häst (om en) med 1600kg dragvikt.
 

Liknande trådar

Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 352
Senast: Smurfoff
·
Fordon Min Honda crv börjar bli gammal och sliten så nu är det dags att titta på ny bil. Vill ha en pålitlig och trevlig bil som inte är...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 483
Fordon Jag har smått uppgivet insett att min gamla trotjänare på fyra hjul är på väg att ge upp. Den är av årsmodell 2010 och har gått som en...
Svar
4
· Visningar
1 196
Senast: aiquen
·
Utrustning Då vår älskade XC90 sjunger på sista versen är det dags att se sig om efter något nytt. Just att dra hästsläpet med har den varit helt...
Svar
11
· Visningar
2 921

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Tvättstugedrama
  • Redigera video

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp