Byrå problem!

KungTulle

Trådstartare
Japp jag har byråproblem...

Vi har en ganska liten hall, som översvämmas trots att vi har en låg billybokhylla fr Ikea att ställa in skor, kängor och stövlar i.

Vanliga skoskåp fungerar inte ( ikea har ju annars massor av snygga sådana) pga av att de hel enkelt inte sväljer ridstövlar, gummistövlar och div kängor som är 95% av alla skodon i huset.

Så nu funderar jag på att ställa in en byrå istället som skulle kunna svälja en massa saker så att där inte blir så stökigt och man kan ha framme kanske två par skodon på en gång istället för 15 par!

Hade man ställt denna underbara byrå bredvid dörren där man går in så hade fortfarande man kunnat hänga kläder rakt fram på hängarna.( Där nu hyllan står- den är ju så smal att det fortfarande fungerar att hänga kläder där).

Sagda byrå kan vara max 60 cm bred och max ca 40-45 cm djup. Höjden så hög som möjligt men max kanske 160 cm eller så.

Men var tusan hittar man en sån byrå? alla på ikea utom en jättelåg är minst 80 cm breda!

En lösning hade ju kunnat vara dom träställningarna som är på ikeas barnavdelning som man skjuter in plastlådor i.

01recycling8-5-09_rect540.jpg

Som finns i en hyfsat hög modell, men jag skulle egentligen velat ha något som är snyggare och mer gediget. Samtidigt får ju inte byrån kosta tusentals kronor!

Runt 1500:- är väl våran maxgräns och helst ska den vara träfärgad.

Tips?

Hjälp!!!!

/KT

Sv: Byrå problem!

det finns en malm-byrå som är smal och hög men den kanske är smal åt fel håll för dig?

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90106506

själv skulle jag vilja ha den i vitt och det finns ju naturligtvis inte... men annars tycker jag den är fin. Och man behöver ju inte ha spegeln uppe ;)

För övrigt så är jag väldigt intresserad av alla tips som kan tänkas komma in angående små jobbiga hallar som ska svälja allt, har lite problem där själv...

Du kan ju köpa den och måla den och hänga ett snyggt skynke i något snyggt tyg framför lådorna.

det finns en malm-byrå som är smal och hög men den kanske är smal åt fel håll för dig?

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90106506

själv skulle jag vilja ha den i vitt och det finns ju naturligtvis inte... men annars tycker jag den är fin. Och man behöver ju inte ha spegeln uppe ;)

För övrigt så är jag väldigt intresserad av alla tips som kan tänkas komma in angående små jobbiga hallar som ska svälja allt, har lite problem där själv...

Jag har tittat på den men det är tyvärr för djup. Det är nämligen en dörr på andra väggen också som leder in till köket. Och så ska brandsläckaren också ha plats bakom hurtsen/byrån.

Nu har jag testat och satt in en av de höga trofast hurtsarna som jag har till mina tyger i sovrummet. ( Är sygalning). Och så har jag skyfflat i litet tomma plastboxar i den och knölat ner kängor och skor och litet annat grejs.

Faktum är att den sväljer lika mycket bråte som billyhyllan och den gamla lilla byrån gjorde tillsammans, OCH det ser betydligt mindre stökigt ut.

Möjligen ska det hela kompletteras med en LITEN låg skohylla längs den väggen där billyhyllan stod.

Så det blir nog så att jag köper en till sån trofasthurts och sedan lackar jag den med klarlack så att den blir lätt att torka av om man kommer åt den med en lerig skosula.

Vill ni att jag ska ta en bild?

Väggarna är fn hiskeligt gröna med ännu grönare karmar.....hatthyllorna är ådringsmålade i mellanbrunt.

Jag funderar på att antingen måla väggar vita och karmar grå.Eller då måla väggarna isblå och karmarna litet mörkare.

HM.

/KT

Senast ändrad:

Vill ni att jag ska ta en bild?

Väggarna är fn hiskeligt gröna med ännu grönare karmar.....hatthyllorna är ådringsmålade i mellanbrunt.

/KT

JA det vill vi :p

Misstänkte att den var smal åt fel håll för dig, men det kunde gått. Och den sväljer nog inte lika mycket skor som din lösning. Ibland gäller det bara att upptäcka vad man redan har hemma och testa det på nytt sätt :)

En annan hade redan föreslagit detta =)

Senast ändrad av en moderator:

Jag har köpt smala lagerhyllor på coop o ÖB - Sen sätter jag hyllplanen så att jag tex får 2 skohyllor nertill och 2 hyllor upptill - hyllplanen kan ju sättas precis som man vill ha dom. I mitten sätter jag ankarkrokar för jackor. Billiga korgar med tygfoder hittar jag på coop o jysk tex och dom passar alldeles jättebra, likaså IKEAs Trofastlådor.
Dom finns i flera höjder och bredder och ÖB hade även hörnhyllor. Den sista jag köpte är ca 170 hög och 60 bred, 35 djup- kostade 150 kr tror jag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka