Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
i pleasure brukar det ofta vara något större hästar som ska vara lågot "lata" och gå långsamt, medan i koklasser (cutting mm. ) har man mindre hästar som ska vara snabb i vändningarna och smidiga. Reininghästarna brukar också vara lite mindre i typen. Men denna skillnad på hästar brukar man inte se förrens man kommer upp på B- och A- tävlingar Men självklart kan man tävla vilken häst som helst i vilken klass som helst, bara man har tränat hästen för den grenen.
Om man ser på andra raser än just western raserna är det ju enbart extriör och gångarter man kollar på, annars kan man ju kolla på stammen också!
Den här Haflinger, tjejen skulle aldrig kunna bli nån bra pleasure häst men till reining är hon utmärkt, kraftigt bakkärra smala ej för långa ben, kompakt i kroppen och har lätt för samling, och en bra galopp.
Tack för svaret (svaren)!
Tror jag förstår lite bättre nu. Pleasure påminner alltså mkt om vanliga halvblod medans reining hästarna är de med enormt stor bak
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Hästmänniskan
Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad.
Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.