Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Om du arrenderar mark som det inte finns byggnader på (men har funnits förr), och skall bygga lösdrift. Behövs det bygglov för det?
Gäller samma för alla kommuner?
Om det inte behövs bygglov, finns det någon maxgräns för antal m2? (antar att det gör det).
Det hela handlar om ifall det redan finns befintliga stallbyggnader och det är utanför detaljplanerat område - iaf i min kommun behöver du inte bygglov då under en viss m2 vid de förutsättningarna. Tyvärr kan jag inte ytmåtten
Hos oss visste de först inte helt säkert, men de kollade upp och återkom med besked. Jag tror det är det absolut bästa, eftersom det kan skilja sig åt något.
Vi slapp bygglov tack vare att marken vi byggde på tillhörde en jordbruksfastighet och ligghallen var för eget bruk Dock inte vår egen mark, men vi får nyttja den gratis. Borde vara samma sak för dig, så kolla om ägaren till marken har jordbruksfastighet är mitt tips.
Formeln för att räkna ut procent, vad är den?
Det står att det ska vara minst 80% av en box storlek/häst. Även om det är tänkt att bygga boxstorlek kan det vara bra att veta minimistorleken.
Hästnyheter Jag tycker att det är utmärkt att det börjar bli vanligare och vanligare med kamera på hjälmen hos både ryttare och cyklister. Det borde...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.