Bygga Uteboxar

blomman123

Trådstartare
Hej! Nu har vi hittat en super snygg kille till min dotter som vi skall köpa :) Vi har 13 platser i stallet, varav alla är upptagna för tillfället, så jag och min man planerar att bygga ett par uteboxar. Är det någon som har byggt uteboxar eller vet ungefär hur mycket det kostar och hur mycket arbete man får lägga ner på det?
 
Sv: Bygga Uteboxar

Vi bygger för fullt en kombinerad uteboxlänga (möjlighet för fyra 10 kvm boxar)/lösdrift. Iofs inkl liten gödselstack.

Med allt markarbete (utlejt), betong (utlejt) och virke kommer bygget sluta på ungefär 200´000 kr.

Men jag tror det går att komma mycket billigare undan om man har bättre mark att bygga på, mer lättåtkomligt samt mindre avancerat.
Mycket tid gick åt till dränering och bygga en liten väg fram till byggplatsen för betongbil, gruslastbil, grävare etc.

Men nog drar det snabbt iväg i kostnad.. :)
 
Sv: Bygga Uteboxar

Jag köpte en begagnad av den typen som finns att köpa färdiga. Tror jag gav 7 000 för den komplett. Med det underarbete vi behövde göra för att ställa den ordentligt, så hamnade vi nog runt 10 000 när det var färdigt. Men det som tog längst tid var nästan att lasta och lossa allt. Markarbetet tog te dagar och monteringen utan ritning gick på en och en halv dag.
 
Sv: Bygga Uteboxar

Ska du skaffa byggsats eller bygga lösvirke? Min byggsats blev betydligt dyrare än lösvirke men jag tror jag tjänar på det i längden iom att det är en galvad stomme som plankorna står i. Kostnaden minns jag inte men tror det blev runt 50.000:- för 2st 10,5 m2 boxar inkl. underarbete och el.
 

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 186
Senast: CaisaCax
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 349
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 392
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 765
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp