Bygga upp, mage och ryggmusulaturen

golden_tinka

Trådstartare
Vill gärna ha lite tips på övningar som bygger upp buk och rygg musklerna.

Efter att ha varit stillastående i tre månader i sommras, då medryttar hästen var hos hingst, i liten hage, med ytterst lite rörelse möjligheter:crazy:
Tappade hon allt vad muskler heter, även hösten har vart relativt lugn, men sedan 1 1/2 månad sedan är hon igång igen.

Det vi tränar nu är mycket ut i skogen över stock och sten, en del klättring, långa galopper, i paddoken mycket öppna, gallopfattningar, och ökning och sänkning av tempo i skritt dvs lång låg och kort hög form.;)

Skulle jätte gärna vilja ha lite flertips, gärna sånt som går att göra ute i naturen!:)
 
Senast ändrad:
Sv: Bygga upp, mage och ryggmusulaturen

hej!

Alla de saker du redan gör kan du göra i naturen. Jag rider sällan eller aldrig inom givna ramar (väggar, staket). Jag lägger volter runt träd, tar mig ut i obanad terräng (se upp för rotvältor och hål). Använder alla gångarter och tempo. Sidvärtes förflyttningar på stigen liksom halter och ryggningar fungerar alldeles utmärkt. Varierad träning är nog det som känns viktigast för mig. En sak till: Glöm inte att ni skall ha roligt!
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har en kallblodstravare, D ponny. Hon är inriden sen 4/5 år tillbaka men har dock stått i 3 år, har ridit henne i ungefär två...
Svar
10
· Visningar
1 207
Ridning Min nyss fyllda fyraåring är medryttare till en liten shettis. Vi går mest ut i skogen, men en liten ridbana finns att tillgå. Barnet...
Svar
11
· Visningar
2 309
Senast: Andromedae
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: Hedinn
·
Hoppning Hur lägger ni upp träningen nu i vinter? Vad behöver ni träna på? Har er häst vilat något? När börjar tävlingssäsongen? Som det ser ut...
Svar
3
· Visningar
1 502
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp