TheRedLightning
Trådstartare
Tänk va olika vi tolkar saker och ting, misstolkar/missförstår, förstorar upp och läser in saker mellan raderna som inte finns osv. Alltid lika intressant.OK, då måste jag fråga vad ni har för avtal, det är väl Transport? Jag har ingen semester ö h t, så vi kan lämna "oss" utanför diskussionen, jag tittar bara på de olika avtalen.
Vad har du för semesteravtal? Det känns inte alls som du har stenkoll efter de här 24 sidorna, det är väldigt svävande alla svar. För att hitta ett svar på frågan "Hur spara effektivt?" måste ju alla stenar vändas.
Jag tolkar frågan "Hur spara effektivt?" som "Hur får jag snabbt ett tryggt och bra sparande/buffert?" efter att ha läst vilken situation du är i (upplever många oförutsedda utgifter som lämnar dig utan marginaler i ekonomin bl a).
Du trivs i stallet och vill inte flytta (tidigare i tråden), nu litar du inte på en enda av stallkamraterna att de kan ta hand om din häst. Du har ett väldigt underligt hyresavtal (där det ser ut som du inte får flytta inom ett år) som ingen kunde räknat med förrän efter 470 inlägg.
Många av de som svarat är verkliga äss på ekonomi och har säkert jobbat upp ett bra kapital på banken. Det kanske ändå finns anledning att fundera utanför den boxen du själv byggt åt dig och som du vägrar rucka på - om du vill uppnå ditt mål med en bättre ekonomi.
Det är inte stallkamraterna jag inte litar på, de litar jag på till 110%, men de har inte tid att hjälpa mig fullt ut med min häst, de kan på sin höjd ta in och ge lite mat, men inte mer än så. Sen har jag redan förklarat varför jag inte vill ha hjälp med min häst just nu.