Har försökt hitta en passande sadel till min häst en längre tid utan resultat. Nu har jag köpt en bomlös och tänkte att kanske den skulle passa. Nåjaaa.... det jag funderar på med denna nu är att människor säger att det är ok att bygga upp bomlösa sadlar med paddar under för att få dem att passa bättre. Ok, jag köper det, men går det att bygga upp bomlösa sadlar på mitten med paddar för att de ska passa? Sadeln rör nämligen inte ryggen mitt under, utan där är det bara luft. Japp, min häst har böjd/svank rygg så där är ett problem när man ska hitta passande sadel. Eller kommer den att "sjunka ner" där som den ska då jag sitter i den? Har inte vågat då jag är osäker på "luften" dit under. Vill inte få punkt-tryck fram och bak och ingen kontakt på mitten.
Hur är det nu då, kan jag bygga upp med paddar mitt under sadeln för att det inte ska finnas något hålrum där eller är det inte ok? På denna sadel så finns det paneler under sadeln, men de är inte tjocka, ca 1-2cm kanske, så då måste man ju ha padd hur som helst eller hur? Eller hur är det?
Någon som kan svara/förklara för mig hur det ligger till med paddar osv.
Hur är det nu då, kan jag bygga upp med paddar mitt under sadeln för att det inte ska finnas något hålrum där eller är det inte ok? På denna sadel så finns det paneler under sadeln, men de är inte tjocka, ca 1-2cm kanske, så då måste man ju ha padd hur som helst eller hur? Eller hur är det?
Någon som kan svara/förklara för mig hur det ligger till med paddar osv.