Bygga travbana-pris?

Sv: Bygga travbana-pris?

Vi talar i alla fall om miljontals kronor. Sen är 800m långt från bra att träna på.
 
Sv: Bygga travbana-pris?

Tänkte mer på en joggingsbana, vi kommer kunna åka till halmstad om vi får gården vi hittat :) Varför är det så dåligt, är inte 800 m standadmåttet? Jag håller inte på med trav egentligen som du kanske märker, det är min bror som gör, men han har inte buke.
 
Sv: Bygga travbana-pris?

Det kostar massor, en vanlig ridbana efter konstens alla regler går ju på uppåt 100.000kr, tänk då på vad en travbana skulle kosta med lutningen och allt.
 
Sv: Bygga travbana-pris?

Det beror väl på om man bara vill ha en liten sand-slinga eller om man vill ha en ordentlig bana. Att göra en sandslinga runt en åker kostar inte så fasligt mycket. Men det är mer som en joggingslinga för lugnare körning.
 
Sv: Bygga travbana-pris?

1000m är standardmåttet. Att bygga en bana för att bara jogga,har du inga körvägar alls?
Mitt råd är att satsa på en rakbana. Betydligt billigare att anlägga och underhålla.
 
Sv: Bygga travbana-pris?

Fast utomlands finns det många 800m-banor som det tränas bra på :)
 
Sv: Bygga travbana-pris?

Tack för alla svar! Somsagt är syftet mer för jogging, vi kommer eventuellt att flytta till en gård men utan bana, dock såpass nära halmstad travbana så man kan åka dit och köra fort två gånger per vecka, jodå, det finns jättebra körvägar i skogen, som isådana fall kommer användas främst. Men ville bara få en uppfattning av vad det kunde kosta ungifär för att se om det va ett alternativ :)
 
Sv: Bygga travbana-pris?

Det kostar massor, en vanlig ridbana efter konstens alla regler går ju på uppåt 100.000kr, tänk då på vad en travbana skulle kosta med lutningen och allt.

Skämtar du?
En ridbana efter konstens alla regler - med fyllnadsmaterial, bärlager, dränering, brunn, stampning, och så vidare, kostar betydligt mer än 100000kr.

Travbana måtte vara mycket dyrare precis som du skriver. Jag tänker på dosering i kurvor och liknande.
Miljontals kronor låter rimligt. Om man ska träna snabbjobb, behöver underlaget vara riktigt bra.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 904
Senast: Strandad
·
Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 880
Senast: nyttnick
·
Fordon Jag ska sälja min citroen och enligt blocket är den värd 10 000 kronor. Om jag däremot kollar på biluppgifter.se så hamnar priset på 19...
2
Svar
30
· Visningar
1 830
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej… Jag vet inte riktigt vad ett rimligt pris är på att bli medryttare/fodervärd här i Dalarna (Falun) typ Det ända jag tänker är att...
Svar
3
· Visningar
1 295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp