bygga stall

Sv: bygga stall

okej lite mer info ( så kanske det blir fler svar:angel: ) :

jag funderar på att göra en box i varje ända som då kommer bli 2.5*4 meter, vilket vill säga 10kvadratmeter, då får man även en liten yta mellan boxarna som blir 3.2*2.5 meter, det går ju inte ha så mycket där, men kanske sadel, träns och sådant..
vad tror ni om det?
kom igen nu, bra eller dålig ideé? vad mer ska jag tänka på? några andra förslag på själva inredningen?

Det går att göra stall av mycket.

Hur ser golvet ut, skulle det bära en häst? Även om den hoppar jämfota, broddad, utan strö? Tål det väta?

Hur ser väggarna ut inuti, tål de en rad rejäla sparkar?

I vilket fall som helst lär du få göra något åt fönstren, och någon annan sorts dörrar.

Tänk efter om alla de ingrepp du skulle bli tvungen att göra verkligen skulle vara enklare än att bygga från grunden.

/Ida

jag har skickat iväg ett mail ang. golven, har ju inte sett byggnaden live så att säga..
fönstrena får man ju sätta galler för, sen är det frågan om dörren ja.. det vet jag inte riktigt hur jag ska lösa faktiskt..

har räknat ut att en liknande byggnad skulle kosta ung. 30.000kr att bygga...

ventilation å takhöjd....

annars vare smart :)

in med bilder när stallet är klart!!! :D :banana:

väntar på svar från annonsören..
i mailet frågade jag även om takhöjd, för min häst gäller ju 2.25, men jag vill gärna ha lite högre då det känns trångt annars...

Liknande trådar

Anläggning Finns det någon firma ni kan rekommendera? Gäller Dalarna. Vi har tänkt att bygga ett litet stall med 2 boxar med engelska boxdörrar...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
563
Senast: tara
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
890
Senast: Gunnar
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 693
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar