Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Klart du får lägga in länken i tråden, jag vill också gärna seVi har gjort det och är riktigt nöjda! Vi bor på en kringbyggd skånsk gård av sten, så det är en rejäl stenbyggnad som vi gjort stall av. Vi valde att göra fyra stora boxar, rejäla gångar, 3,15 i takhöjd och en väl tilltagen sadelkammare + ett foderrum där vi har hösilage på pallar och en "walk-in-closet"till hästarnas täcken. Vi har alltså bilat bort gamla foderbord och kättar, blåst ut allt och höjt taket. Jag svarar gärna på frågor, och om du vill se bilder från hela ombyggnaden kan jag skicka en blogglänk på PM, antar att jag inte får lägga in länken här.
Så fint!Här finns bilder från vårt bygge, etikett stallbygge http://ulrik-xipo.blogspot.com/
Det landade i närheten av en miljon... men då tog bilningen av golvet en hel del, och höjningen av taket krävde en hel del konstruktionsförtärkningar eftersom de gamla takbjälkarna var avsågade vid en sänkning av taket någon gång under 1900-talet. Folk frågar ibland vad stallinredningen kostade, men det var absolut inte den stora posten! Sen har vi mycket glädje av att stenbyggnaden, som ursprungligen är från 1860-talet, är smart konstruerad, och det är förstås roligt att en så gammal byggnad fortfarande kan vara mycket funktionell för modern djurhållning.Så fint!
Smidigt med maskinell nedsättning av stolp också. Får jag fråga ungefär hur mycket ni gett för allt? Mest för att få en bild av ungefär hur mycket ett sådant här projekt kan kosta.
@Blyger Det har stått kor där innan