Bygga sökbana

Sv: Bygga sökbana

Jag har dänkflaskor, lätt att göra hål i locken.

D%C3%A4nkflaska_0.JPG

Nackdelen med plast är att det tar mycket lukt. Jag jobbar ibland med både diesel och andra starkt doftande ämnen som störning, då funkar bara rostfritt eller glas.

*Kl

I USA och Canada har det borjat bli populart med specialsok som sport gren.
Det gar kurser lite overall och det halls prov (Designated Odour Test) och tavlingar (Trials) dar man kan fa titlar. Sporten ar speciellt fokuserad pa hundar som av olika anledningar inte passer for andra sport grenar (tex hund och mannisko reaktiva).

Canadensiska hemsidan kan googlas genom Sporting Detection Dogs Association om nagon ar nyfiken.

Jag tycker det ar guld att folk borjat gora nagonting som mental aktivering I allmanhet harover. Det ar ratt vanligt att hundarna far noja sig med hundparken och / eller tradgard om de inte tillhor nagon som tavlar mycket.

KL

Miss Mandy har lart sig att markera for avloppsvatten. Vi soker helt enkelt lackor, oftast langst floder (mest Savannah River) och i bostads omraden dar man misstanker lackage av nagon anledning. Det funkar helt fantastiskt da en hund ju kan folja lackan till sitt ursprung. Tyvarr har vi inte riktigt tillrackligt med tid, men nar jag kommer hem blir det till att satta fart igen sa den lilla damen far "earn her keep" som man sager har.:p

Vi jobbar mest med ett typ hjul som har burkar langst ut dar doften ligger. Samma princip som de anvander till knark/brand/bomb/etc hundar.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 084
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 627
Kropp & Själ Hej! Vänder mig hit då jag vet att många här brukar kunna se bra lösningar på olika problem. Jag har insett att jag lider av stress...
2
Svar
26
· Visningar
2 417
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Värma spenat?
  • Vad gör vi? Del CCVII