Bygga rumpmuskler

K

karlssson

Några tips på att bygga rumpmuskler på min häst visserligen har han fått en finare rumpa men lite muskler till hade inte skadat;).. Backträning är bra det vet jag men eftersom han inte är så snäll att rida ut på så kan jag bara rida ut när någon kan hänga på. Så några andra tips som jag kan göra med honom?. :)

Sv: Bygga rumpmuskler

Ja då han är lite knäpp att rida ut på så får jag ta och galoppera mycket i stora paddocken då:) Tack

Många galoppfattningar tycker jag är väldigt bra. En övning som jag använder mig av är att först galoppera tio språng, sedan nio, åtta och fortsätta till ett och upp igen. Super bra :]

Tycker som alla andra. Jobba mycket med galoppfattningar, cavaletti, studs m.m. Lycka till, hoppas din häst får den där snygga muskelösarumpan :)

Liknande trådar

Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 426
Senast: Cs218
·
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 088
Senast: Tora
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 765
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama