Bygga paddock.

R

Roccopower

hejsan :)
ska äntligen bygga paddock i vår!
skulle vara kul om ni skrev och berättade om hur ni gjorde, men underlag osv. vill få de så billigt osm möjligt, men ändå ska de vara ett bra underlag eftersom paddocken till stor del kommer andvändas för att hoppa i. :bump:

Sv: Bygga paddock.

Roccopower skrev:
hejsan :)
ska äntligen bygga paddock i vår!
skulle vara kul om ni skrev och berättade om hur ni gjorde, men underlag osv. vill få de så billigt osm möjligt, men ändå ska de vara ett bra underlag eftersom paddocken till stor del kommer andvändas för att hoppa i. :bump:

hmm.. har aldrig byggt en paddok men här uppe där de är kalla vintrar så har en del ridskolar ENABRT paddokar.. o då har dom gummiflis tror jag de heter.. alltå gruset är blandat emd något så att de inte ska frysa... De ser ut som små gamla elkablar (gummit som sitter runt för att skydda så amn inte får el i sig... något liknande.. emn tror de heter gummiflis.. kanske finns någon annan som vet...
Men d eär helt OK, beroende på hur mycket du blandar i, de fryser inte LIKA lätt o det är bra o hoppa i... Tänk på att inte ha för lite grus, då glider allt grus/sand undan o du kan gå omkull (vart emd om de själv, då gruset/sanden nästan nått betongen o hästan gled undan).. tänk oxå på ett jämt underlag över hela ridbanan..

Nu är de juh folk som påstår att gummiflis fryser o blir halt, vilket ajg aldrig upplevt o att de är farligt för hästar... men här är ett företag med tips´och som verkar sälja sand oxå.

http://www.paddex.se/

här kommer oxå en

http://www.ridbanan.com/produkter/terra/terratex.htm

Liknande trådar

Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: tara
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 399
Senast: Vicks
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
830
Senast: Lucifer
·
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 151
Senast: Lars L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka