delfi

Trådstartare
Är det någon som har några bra ideer till att bygga om ett litet 2-hästars trane-släp till ett en-hästsläp. Mitt häst vill stå brett så tanken är att ta bort mellanväggen, eller ställa det åt sidan. Men då försvinner ju bommarna bak. Räcker det med att fästa dit en kedja?

Sv: Bygga om

Det finns det............jag har en sån till den ena hästen som inte vill åka smalt.(Och jag har trane)

Ursäkta min okunskap, men hur hämtar jag pm:et med telefonnumret? Det vore helt perfekt att kunna ringa.

Jag vet en som hade en vv en gång och bara hade en häst. Hon hade bakom väggen satt sadelhängare, täckeshängare och dylikt. Om man ändå ska bygga om, kanske det kan vara en tanke när man ändå köper ny bom. Finns väl på 3/4 längd också, om inte hästen måste ha hela transporten naturligtvis. Har för mig att man får in ett tävlinsskåp på sida då också. Hade velat ha som hon hade då, men jag hade sån liten transport att jag inte hade någon mellanvägg alls. Hade en gammal dino -74 :o. Nu kör jag två hästar, så det är inte aktuellt för mig, men jag hade definitiv gjort det som hon hade. Hon åkte ofta och tränade med sin häst och behövde aldrig pack något i bilen.

Är det någon som har byggt om en 2 häst trailer till en 1 häst?
Isåfall hur gjorde ni praktiskt?
Funderar oxå att göra detta med våran som för närvarande behöver renovering...:angel:

Jag köpte en hel-lång bom i våras och den kostade ca 1500 kr med frakt från trane.

/Pia

Uppe i högra hörnet där det står att du är inloggad......precis under finns rubriken PM samt Min profil.....lycka till!

Tack för upplysningen, då har man lärt sig något nytt igen. Upptäckte att det var fler som pm:at mig tidigare i år, som jag inte hade en aning om.

En häst som får stå brett breddar fram- och bakben och ställer sig på snedden. Då kan de balansera sig betydligt bättre än med väggar som inte ger dem det stöd de behöver. Mycket få hästar tar stöd av rangliga transportväggar.

En häst som får stå brett breddar fram- och bakben och ställer sig på snedden. Då kan de balansera sig betydligt bättre än med väggar som inte ger dem det stöd de behöver. Mycket få hästar tar stöd av rangliga transportväggar.
Precis!
Min häst vill åka brett, och det hjälper ej att ställa mellanväggen åt sidan så långt det går utan man måste plocka ut den. Då står han lungt och snällt hela tiden, och våra vägar är både slingriga och guppiga!

Ne okej jag bara tänkte på om hästen är oroligt vid på och avlastning så den inte har för stort svängrum + att om den flyttar sig från sida till sida att transporten gungar rät ordentligt...:(...eller är jag fjantig?:angel: Brukar inte transportera våra pållar så mkt :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 197
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar