Bygga om kökssoffa till säng

Sv: Bygga om kökssoffa till säng

Det finns två ben på utdragsdelen. Men de sitter på den blivande kortändan av sängen. Den kan ju inte stå stadigt så. Det är alltså ben på sidostyckena som saknas, och sidostyckena är bara tunna brädor som passar in i hålen på huvudändans armstöd.

Men om jag satte en förstärkning längst ned på sidustyckena som också fäster den bättre vid kortändan, och sedan satte ben i denna förstärkning... Det skulle kunna fungera. Då återstår bara problemet med färgen och formen på sidustyckena (samt färgen på förstärkning och nya ben)... Jag kan försöka komma ihåg att ta kort på utdragsdelen ikväll, så kan jag visa hur den ser ut.

Senast ändrad av en moderator:

Det är det jag också hängde upp mig på.
Dessutom tror jag att sängen genast ser mycket större ut med en fotgavel på...

Glömde ta kort igår...

Har gjort det med gamla kökssoffor med utdragsdel. Är det en sån du menar? Isf är det inte så komplicerat. Du lägger i sängen (ryggstödet blir som sagt vid huvudändan) och själva utdragsdelen hamnar då vid sängens "fotsida". Sedan behöver du ofta staga upp mitten med ngt. Räcker att du sågar till två reglar som du stöttar upp med i mitten. Om det är en kökssoffa UTAN utdragsdel måste du alltså ha ngt som håller upp sängen vid fötterna. Det går att köpa ben på IKEA för en billig penning. (Det här förutsätter givetvis att det är en gammal kökssoffa som har ett avtagbort lock m förvaringsplats under. När du lägger i sängen stöttas ju den av "botten" på soffan och dess ben). Och det förutsätter förstås att jag oxå har fattat rätt vilken slags soffa det var..:crazy::)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
949
Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: tott
·
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 232
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
3 147
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar