Bygga nytt stall

T

Tictacto

Japp nu är det dax att bygga nytt stall,men ja kan Inte bestämma vilken färg:confused: först tänkte vi o måla boxarna vita o resten av väggarna svarta. Spolspiltan skulle va svart o sadelkammaren vit.Men sen ångrade ja mej o nu vet ja inte vilken färg ja ska ha:confused:

Så nu behöver ja hjälp:D

Sv: Bygga nytt stall

Jag ska oxå snart bygga, men jag kommer ha trärent.
Jag har fått så många råd att inte måla i ljust för att det blir skitigt efter ett tag så man måste måla om varje år, jag vill ha det så underhållsfritt som möjligt och hoppas ha råd med att mura boxmellanväggarna.
Men nån här inne på buke hade en grymt fin ljus o mild grön färg, sök i stallbyggetrådarna så hittar du den där!

Vitt och svart är fräscht ett tag. Vi har det i vårrt stall. Det räcker att det stänker på det vita så är det förstört. Mitt råd är att välja mörkare färger. Kanske svart och brunt/mahogny? ;)

Hej hej.
jag byggde nytt för några år sedan och jag valde först en ljus gul färg ihop med vitt... DUMT, vart lortigt på en gång. Nu har jag varit lite smartare och har en grå färg underst, och så har jag vitt uppåt, menjag har dragit " midjan" mellan färgerna ganska höggt upp, sätt det vita inte skall bli skitigt så fort. Jätte fint är det, och jag målar inte om varje år. Var tredje tror jag. Har bara skurat rent det en gång /sommar.
Lycka till med bygget.

Okej . för jag tycker det blir så mörkt med mörka färger o ja gillar när det är ljust men taket är gjort av sån där plast som samlar sol eller vad det är till för:S Hehe så att det kommer ju in ljus där ifrån så mörka färger skulle väl kanske gå.men ja tycker att det ser störe ut med ljusa färger:crazy:

Jag skulle inte måla i svart, hellre trärent (oljat), blyertsgrå, ljusblå eller ljusgrönt.

hej hej!

vi har precis fått färdigt vårt lilla stall med två boxar..
Sambon har svetsat ihop alla stolpar,ramar och sedan fyllt dem med plank och sedan har jag målat alla järn svarta. Planken är målade med teak-tro jag färgen hette...

Vi håller på att bygga om i vårt stall och vi har målat väggarna i en blågrå nyans (storm heter visst färgen) upp till samma höjd som boxväggarna sedan vitt. Själv boxarna är träfärgade men oljade.

Tydligen så ska man få mindre flugor i stallet om man har blå eller grå nyanser på väggarna. Tycker mig märka en viss skillnad faktiskt. :D

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 356
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 859
Senast: Pudlan
·
Gnägg Förhoppningsvis blir det nybygge av stall här hemma nu i sommar. Det vi vill ha är ett betongstall. Nu får vi ju den lyxen att kunna...
Svar
5
· Visningar
1 109
Gnägg Alltså jag har varit lite kluven gällande spöken... Men flyttade till ett nytt stall för ett par veckor sedan o jag vågar verkligen inte...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 919
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar