Bygga nytt stall..

M

mallan

Hej!

Jag går i tankar om att bygga stall, starta inackoderingsstall och försöker räkna lite på vad ett stall kostar på ett ungefär. Det är tänkt att mitt stall ska rymma ca 12 hästar. Har någon annan byggt ett så stor stall? Eller byggt nytt stall? Vad kostade det er?

Mitt tanke är att det ska rymma ca 12 hästar, foderkammare, sadelkammare såklart, fikarum, 1-2 spolspiltor.. :)

Hjälp mig att få ett hum om vad det kommer kosta plånkan :bow:

Sv: Bygga nytt stall..

Det är ju nästan omöjligt att säga.

Vilken typ av inredning, kall-eller varmstall, varmvatten, toalett, golvvärme i sadelkammare/fikarum, byggt i trä eller i leca, plåttak tp20 eller tegeltak, standard på utgödsling, ja men du fattar?

Vad som helst från 600 000 och upp över miljonen om du lejer bort allt arbete, är mitt bud;)
Bara betongplattan lär kosta över 60 000.

Men det bästa är väl att ta kontakt med en leverantör av modulstall och be om en offert. Lycka till!

Sv: Bygga nytt stall..

Det kommer bli varmstall, kommer göra ganska mkt själv har en hel del kontakter också. Har en stor maskinhall som jag har fått av min pappa att göra stall av ;)

Tänkte om det var någon som hade gjort något liknande och vad den notan hamnade på ;)

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 893
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 100
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 621
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?