Bygga muskler

E

Ebbs

Min medryttarhäst har blivit väldigt mager för att han får mindre mat nu än tidigare, och han har inte lika mkt muskler som tidigare. Jag ska förhoppningvis köpa honom snart (inom några veckor) och tänkte då ge honom mer mat (succesivt) + bygga upp muskler. Har ni några idéer på vad jag kan göra? Det finns backar, men de är så leriga just nu att det inte är lönt att rida där, tänkte annars rida där så fort det blir torrarre.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bygga muskler

Hej!
Först och främst låter det ju inte bra att hästen blivit "väldigt mager". Men se till att hästen får tillräckligt med protein, när du börjar träna den mer, så att den har något material att bygga muskler av. Ofta är det lättare att få lite rundare hästar musklade, än tunna hästar! Sen tycker jag heltklart att du kan backträna din häst. Variera ridningen, det blir både roligare och ger mest nytta!
Lycka till!:)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 000
Senast: super
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 498
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp