Bygga garage

kolblakkur

Trådstartare
Vi är spekulanter på ett hus med ett uthus med ett garage på ena gaveln. Uthus+garaget är 63 kvm. Garaget är lite väl enkelt, det är som ett förråd med gjutet golv. Eftersom min sambo vill meka så vill han ha ett lite bättre garage. Tanken är då att man kanske skulle kunna bygga ut uthuset. Om grunden redan är gjuten, hur mycket kan det kosta att bygga ut uthuset om man gör det själv alt. anlitar hantverkare? Vi ser gärna att det följer samma stil som uthuset, dvs putsad utsida.

Vet inte hur stort han behöver, ett vanligt enkelt garage är ca 3x6. Ska man meka så behövs väl någon meter till på var sida.

Behöver man bygglov?

Tacksam för alla svar! :bump:

Sv: Bygga garage

Hej
Vi är också på g att bygga nytt. Sitter därför o. kollar på garage - carport. Har hittat www.lovangersbygg.se. Tycker dom verkar bra. Framförallt så är deras garage betydligt billigare än husfabrikantens.
Mvh
Lena

Sv: Bygga garage

Kolla upp så ni får bygglov INNAN köp kanske? :P
Ja man behöver bygglov till och med på våran altan har vi bygglov (riktigt tak över).
Det är ju vissa regler hur nära vägen det får vara osv (3-4 m?) Fråga mäklaren, eller säljarna dom kanske har koll :idea:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 612
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 481
Senast: Ajda
·
Hemmet Sitter i lite "knepig" sits. Jag äger ett hus, pojkvän flyttar in och vi blir sambos. Han och jag har egna barn. I framtiden så kommer...
2
Svar
25
· Visningar
3 147
Senast: ptr
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 933
Senast: Miao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka